Udruga kampista Hrvatske

forum
Sada je: 28 pro 2024 12:25.

Vremenska zona: UTC+02:00




Započni novu temu  Odgovori  [ 11 postova ] 
Autor/ica Poruka
 Naslov: Zračni ovjes
PostPostano: 29 srp 2022 07:44 
Offline
trudi se

Pridružen/a: 28 srp 2022 21:22
Postovi: 4
Molim za pomoć oko zračnog ovjesa.
Novi sam korisnik kampera koji ima zračni ovjes te ne bih želio svojim neznanjem nešto pokvariti. Ono što me interesira je kad ga koristiti. Ako je isključivo za vožnju, na koju ga vrijednost pritiska napuniti? Smije li stajati napuhan dok vozilo miruje i može li se sa njime nivelirati nagib u odnosu na teren na kojem stoji? ... Svaki savjet je od pomoći.
Hvala


Vrh
   
PostPostano: 29 srp 2022 13:06 
Offline
napredni kampist

Pridružen/a: 09 ruj 2019 14:56
Postovi: 158
Lokacija: Rijeka
Zračni ovjes ne služi kao nivelator. Cijelo je vrijeme pod pritiskom i koristi se stalno, kao i ostali dijelovi ovjesa. Pritisak u sustavu treba biti po uputama proizvođača.


Vrh
   
PostPostano: 30 srp 2022 07:49 
Offline
trudi se

Pridružen/a: 28 srp 2022 21:22
Postovi: 4
Ok, sad mi je taj dio oko korištenja jasan, jer me bunilo to što taj proces nije automatiziran već zrak moram sam puniti kad idem na vožnju. Onaj dio oko tvorničkih vrijednosti tlaka u sistemu ni ne pomaže pošto ne znam te brojeve niti imam nekakve smjernice koje bi bile označene na pokazivačima, kao obilježena polja unutar kojih bi ti tlakovi trebali biti.


Vrh
   
PostPostano: 01 kol 2022 19:15 
Offline
trudi se

Pridružen/a: 28 srp 2022 21:22
Postovi: 4
Dakle, zna li itko koliki tlak je potreban da bi zračni ovjes bio ispravno napuhan? Ili barem možda informacija gdje još taj podatak potražiti?


Vrh
   
PostPostano: 04 kol 2022 14:51 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 04 lip 2009 07:43
Postovi: 5530
Lokacija: From The Balkony
DarkoMr! je napisao/la:
Dakle, zna li itko koliki tlak je potreban da bi zračni ovjes bio ispravno napuhan? Ili barem možda informacija gdje još taj podatak potražiti?

koliko znam imaš negdje manometre - uz sjedalo vozača obično i na njemu imaš zeleni dio označen...

_________________
ljeti kampiranje, zimi skijanje... slika


Vrh
   
PostPostano: 04 kol 2022 20:58 
Offline
trudi se

Pridružen/a: 28 srp 2022 21:22
Postovi: 4
Nema nikakvih polja na manometrima...ni zelena ni crvena. Da ima tada ova pitanja nebi ni postojala. Ne mogu dignuti sliku pa mi vjerujte na riječ....NEMA ničeg osim brojki koje od 1 do 12 nemaju nikakve razlike kojom bi se barem nešto naslutilo.


Vrh
   
PostPostano: 07 kol 2022 11:11 
Offline
iskusni kampist

Pridružen/a: 10 lip 2012 09:31
Postovi: 357
Moraš sam isprobati kako ti najviše odgovara. Ovjes mora biti mekan i nakon što se napumpa.
Ja sam na svom kamperu imao takav ovjes. Kada je kamper prazan. Bio sam na 2 bara. Kada je pun 3,5 bara. Kada je bio pun i 4 bicikla na stražnjem nosaču bo je na 4-4,5 bara. Gume su pumpane na 5 bara
Do toga sam došao isprobavanjem.
Znači ako jako lupa stražnji kraj onda je preveliki pritisak pa malo ispusti. Ako ti se ljulja stražnji kraj tada malo dopumpaj.
Uglavnom igraj se. Nemaš što pokvariti. Provjeri samo koja ti je maximalna vrijednost pritiska za tvoj sustav zračnog ovjesa

Poslano sa mog SM-N981B koristeći Tapatalk


Vrh
   
PostPostano: 25 kol 2022 08:22 
Offline
napredni kampist

Pridružen/a: 09 ruj 2019 14:56
Postovi: 158
Lokacija: Rijeka
DarkoMr! je napisao/la:
Nema nikakvih polja na manometrima...ni zelena ni crvena. Da ima tada ova pitanja nebi ni postojala. Ne mogu dignuti sliku pa mi vjerujte na riječ....NEMA ničeg osim brojki koje od 1 do 12 nemaju nikakve razlike kojom bi se barem nešto naslutilo.

Prvo, ako je zračni ovjes naknadno instaliran - možeš i bez njega. Sasvim će dobro raditi i s tvornički ugrađenim sustavom opruga/amortizer. Podatke o pritisku probaj potražiti od proizvođača zračnog sustava (ako je ugrađen naknadno) i/ili proizvođača kampera ako je takav izašao iz tvornice. Sustav je najčešće AL-KO. Koliko sam vidio, na AL-KO manometrima plavo polje je 0-5 bar a crveno 5-12 bar. Gume pumpaj po preporuci proizvođača vozila. Za moj kamper (Iveco Daily) Iveco kaže da pritisak treba biti 3.5 sprijeda i 3.25 straga za dimenzije 195/70-16.


Vrh
   
PostPostano: 25 kol 2022 10:41 
Offline
napredni kampist

Pridružen/a: 09 ruj 2019 14:56
Postovi: 158
Lokacija: Rijeka
Ispravak: 195/70-16 -> 195/75-16


Vrh
   
PostPostano: 01 ruj 2022 00:03 
Offline
trudi se

Pridružen/a: 21 stu 2021 22:37
Postovi: 4
Osobno koristim zračni ovjes na Rimoru 7,30 met.dužine, podvozje je Fiat Ducato 2,3 / 130 Hp Multyjet i osobno mi najbolje odgovara prilikom vožnje pritisak zračnih jastuka (stražnjih) od 2,5-3 bara, pri tome je kamper opterećen sa 2-3 osobe i svim kamping gadgetima, hrana, piće, rezervni spremnik vode 40l, velika garaža ispod stražnjih kreveta sa dodoatnim solarom 400W, dva elektro bicikla, i sve oprema za sami kamper, kablovi, crijeva, itd. Primijetio sam da je ovjes u vožnji najmekši, manje lupa interijer, vožnja je glatka, gume lakše podnose ne ravnine te zavoje i cijela vožnja je mirnija, da li pojačati sve za 0,5 bara, mislim da na težinu od 3000-3500 kg, ne bi previše igralo u konačnici osim što bi baloni više pritiska trpili pri gaženju ne ravnina svakim udarcem tlak u balonu skoči i do 4,5-5 bara, znači povečanjem pritiska ne bi se promijenio osjačaj vožnje tako da ja preporučujem iz osobnog iskustva 2,5-3 bara.


Vrh
   
PostPostano: 01 lis 2022 20:10 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 717
Generalno je pravilo da ako je dobra cesta tada imaš fabrički tlak a kod lošije ceste makadama se spušta pritisak da se udarci sa podvozja više amortiziraju ovjesom. Ne brigaj se puno oko tlaka jer na početklu priče je to nova igračka za tebe kojom ćeš se zabavljat neko vrime a onda tokom vrimena i godina kad jedamput naštelaš više se toga nećeš ni sjetit. Problem zraćnog ovjesa je složenost sustava jer je potrebno stalno držat tlak pod pritiskom (kompresor), zračna crijeva te sami zračni damperi plus elektronika- čitaj mnogo komplicirano i skupo za održavanje. Primjer su ti gradski autobusi kada se nagne u jednu stranu kada mu izduši zračni jastuk. Puno bolje rješenje su opruge jer po dobrim cestama one odlično obavljaju svoju funkciju a održavanje je nula kuna no u želji za što većom zaradom proizvođači su iskomplicirali jednostavne uređaje pa danas imamo probleme jer nema čipova i elektronike na tržištu jer su stvarno pretjerali odnosno zaigrali se i otišli predaleko. Na žalost imaš to montirano i sad se da prostiš hwebi sa time umjesto da imaš opruge na ovjesu za koje i ne znaš da je imaš .... :obscene-drinkingcheers:


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 11 postova ] 

Vremenska zona: UTC+02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 5 gostiju.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži:
Forum(o)Bir:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan