Hvala masteru na iskustvima i podacima jer podaci iz prakse su dragocijeni
Da nastavim dalje, naime ne zaboravite očistit rupice na svim špinama koje su najvjerojatnije zacepljene sa ovim bijelim talogom, nemojte se iznenaditi novim mlazom nakon čišćenja.
Ovo je taj crash ventil koji bi morao štititi plinski sistem kampera od sudara...
https://www.truma.com/uk/en/gas-supply/ ... -video.phpa ovo je regulacioni ventil na 0,3 mbar skupa sa crash ventilom integrirani u jedan uređaj a postoji i dual kombinacija da ne prekapčamo boce
https://www.truma.com/uk/en/gas-supply/ ... -drive.phpovo je uređaj za kontrolu stanja plina u boci tj nivoa...
https://www.truma.com/uk/en/gas-supply/levelcheck.phpDakle hvala Masteru što je potvrdio iz prakse da možemo očekivati potrošak plina sa grijanjem kuhanjem i hlađenjem sto je oko 2,6 kilograma plina na dan sto se otprilike slaže sa onim podacima koje navodi i truma....0,16 kg na dan tj 3,8 kg/danu.
Na žalostzamjena zamjenskih boca ne dolazi u obzir u inozemstvu pa su tome problemu većina kamperaša doskočila da je ugradila automobilsku auto plin bocu u kamper i time riješili problem na duži period ili bolje receno trajno jer ovu bocu možemo puniti bilo gdje jer je prikljucak EU standard.
Eh a da li je i to točno? APSOLUTNO NE! Pogledajte ovu tablicu zemalja sa različitim priključcima i ne budite iznenađeni ako recimo u Norveškoj vaša auto boca ne može bit napunjena jer je ....priključak različit! Englezi imaju ovakve boce i razne priključke pa se adapterima mogu puniti i ZAMJENSKE BOCE!!!!
http://www.lpgshop.co.uk/refillable-gas ... n-boat-rv/Po mome mišljenju ovo bi bilo najbolje rješenje ako ne želimo puno radnji sa zadržavanjem postojećega sistema sa dvije boce..400 funti za dvije boce je oko 4000 kuna - jako puno na žalost. Ja nabavio ovu ato za 300 kuna!!!
..dakle u europu samo sa adapterima jer naš priključak pase samo u Francuskoj španjolskoj Italiji poljskoj i ostalim istern zemljama dok za one koji idu Skadinaviju (Nordcapp) TREBA ADAPTER
za niih treba ovaj set adaptera
http://www.lpgshop.co.uk/uk-bayonet-w21 ... pters-set/Ako idemo sa auto bocom - Istrle je to uradio ovako....
viewtopic.php?f=44&t=1537kod engleza ce vam dati ovo
http://www.lpgshop.co.uk/40l-vapour-gas ... 646mm-set/U biti sama auto boca Istrletovoga tipa 60 lit kod mene leži na stolu za ugradnju već duže vrijeme
Njezina je težina 22 kilograma dok boca za kučanstvo 12,1/11,9 kg jasno x2 u biti identična težina. 80% volumena se auto boca puni dakle oko 48 kg plina podijeljeno na dnevnu potrošnju od 3 kg daje autonomiju od 16 dana. Jasno da citav sklop teži ukupno oko 70 kilograma što je težina jedne osobe, za razliku od dvije zamjenske boce od 44 kg. Ovo je važno da drzimo težinu kampera u nekim granicama <3,5T.
Ugradnja ide na desnu stranu jer tamo ima jedino neiskorištenoga mjesta ispod oplate. Na tehničkome ova boca nije predmet ispitivanja jer nije dio pogonske grupe. Dakle nema niti 5 godišnjega atesta niti ispitivanja instalacije. Na cijevi koja služi za uzimanje plina za motor treba izvršiti preinaku jer automobilski motor uzima direktno tekuću fazu dok plinski uređaji plinsku fazu koju preko regulacionog ventila od 0,3 bara vode na potrošače.
Zašto jedan plinsku a drugi tekuču fazu? Plinska faza i tekuca su u jednome ekvilibriumu ovisno o tlaku/temp detalji koji se uce u tehnickim školama a ovdje cemo skratiti i reci da iz tekuce faze izlazi plinska faza dakle ako malo trošimo plina (0,3 bar tlak) tada iz tekucine ima vremena da ispari potrebna količina plina no kod auta / motora koji treba 10-15 kg plina na sat tu nema vremena ispariti toliko plina pa se uzima tekuca faza koja se onda ubrzano isparava u posebnome isparivacu ili Plućima koja se griju toplom vodom sa motora, dakle zato se kada je motor/voda hladna ne može auto startati na plin nego na benzin. Nema tople vode - nema isparavanja - nema rada motora!
http://auto.howstuffworks.com/fuel-effi ... s/lpg5.htmhttps://www.youtube.com/watch?v=aSKFOj0qkZYhttps://www.youtube.com/watch?v=qB7h7ftdsQADakle ako imamo mogucnost punjenja boce plinom pa i reguliramo težinu auta te imamo dovoljno energenta za citavo putovanje na svakoj LPG punionici/benzinskoj stanici. Zbog toga je bilo proizvođačima/ samograditeljima puno isplativije ugraditi sistem grijanja / tople potrošne vode / plinskoga kuhala preko kombiniranoga plinskoga grijača nego reko recimo Webasto naftnoga uređaja. I zato Webasto ili koji drugi naftni uređaj ne nalazimo u kamperima prečesto. Jednim su uređajem riješili sve potrebe. Isto tako su stavili da se koriste zamjenske boce zbog jednostavnosti i ekonomičnosti proizvodnih troškova, a ugradnju stabilnoga plinskoga spremnika su prepustili after marketu odnosno samograditeljima.
Vraćem se na usisnu cijev plina na spremniku gdje na skupnome ventilskome poklopcu moramo jednostavno otpilati cijev koja je uzimala plin sa dna spremnika da sada uzima sa samoga vrha dakle plinsku umjesto tekuće faze. Solenoid ventilom smo elektricno riješili da otvaramo / zatvaramo plin iz boce a onda ga vodimo na regulator gdje spustamo tlak na potrebnih 0,3 bara. Zašto istrle nema crash ventila? Jer je on već ugrađen u izlaznome kanalu u plinskoj glavi koja se motira na bocu, a kako nema kod auta regulatora na 0,3 bara njega su naknadno ugradili da na uređaje garantirano dolazi plinska faza.
Ugradnja auto boce se dakako isplati kako vidimo iz priloženog je je plinsko napajanje jako važna stavka posebno kod zimskih putovanja. Ne zaboravimo Statlerov savjet za posebni vod za plinski roštilj koji je možda ovdje jedna od najvažnijih stavki.
gornji linkovi ce svima raščistiti sve dileme...Bajki/Statler su od moga sugrađanina iznajmili kamper sa ugrađenom auto bocom i ne kriju svoje oduševljenje...
Moram priznati da mi se ona punjiva plinska boca od 2000 kuna kod engleza jako dopala jer je možemo motati kamo god želimo, prenosna je....i ne treba ništa naknadno ugrađivati...
Nemojte mi zamjeriti na duljini izlagana jer ovako pišući i sam nešto naučim!!!!! A forum koristim za privatnu arhivu podataka!!
E sada zašto nema Webasta ili naftnoga grijanja u kamperima prečesto cemo vidjeti u daljnjem nastavku.