Dosta se tu kopalja polomilo a i još će se! Nikada gotova priča!
Ja stanujem na rubu Gorskog Kotara i mora i imam i cjelogodišnje a na nekim autima i samo zimske gume! Ovako ti je situacija - kada padne prvi snijeg na planinama GKotara
tada ti vlada takova gužva kod gumara za zamjene guma ko da si na Bregani!
za vrijeme ovogodišnjeg uskrasa!
Uglavnom NOVA LJETNA guma sa 8 mm dubine šare odlično drži snijeg prve godine tako da moš zaboravit na zimsku gumu ali kako stari i kako pada dubina sve je gora....tako da već teću godinu nisam uspio svladati uspone od prethodne godine. Tada nabacim LANCE kada odem do vikendice i na povratku na asfalt i čistu cestu skidam. Jako nespretno rješenje puno sadomazohizma!
tako je bilo nekad!
Doduše sada su one čarape ali su
prava sitnica - cijena
Klasik zimska odlična ali ako si samo u Lici G Kotaru gdje ceš vozit snijeg oko mjesec dana godišnje. U biti sačuvat ćeš auto da ga ne razbiješ na snigu i ledu ako imaš ljetne gume! Dakle ima rezona! ILI ako si lovac ko ja pa svaki vikend šibaš po snigu ko da si Ari Vatanen! ili pak skijaš pa furaš na alpe..more i Grobničke!
.Problem je neprestano mijenjanje guma, proljeće-jesen te balans i čekanje u redovima kod gumara za nekih 200 kuna da ti sve to promijene. Onda na proljece zaboraviš da one drže samo do +5 C i nakon toga se ENORMNO TROŠE pa eto problema jer se negdje
u 6 misecu sjetiš da si još uvjek na zimskoj službi. Izračunao da polovna felga košta 200 kuna dakle u dvije godine isplatim investiciju pa mijenjam sve 4 gume gume kada me volja i kada padne snijeg....a to je obično oko nove godine te traje Januar i polovicu februara te ponekad treći misec.... Za to vrime furam ljetne gume sa lancima u bunkeru....koji uopće ne pašu na tu dimenziju gume jer su još od Forda escorta iz 70-ih....ali milicajac je bio i ostao glup!
To sam radio na ladi njivi....dva seta guma zima / ljeto na felgama i jedino se ja vozim po snigu i ledu.
..do šume i nazad...
na znanje susjedu sa Land Cruiserom.
..i Cayenom..
..i susjedi sa Pajerom!
Dakle ova kombinacija prolazi ...za gorske krajeve ili ako ste skijaš...poluslovenac!
Pošto imam i SUV-a...
.moram parirati susjedima
nek se zna da i mi konja za utrku imamo....
u bijelim čarapama...
tu sam zaključio da je to auto za brzu vožnju samo po ravnu dok po zavojima ispod Velebita i spaček ili Dijana me držr za rep...jest da mu je karoserija ispod ceste koliko se nagnu ali su kotači još uvijek na cesti...dakle sport NE POSTOJI....taj SUV ponekad zađe i u šumu i na jako loš makadam...i na blato ali i na autoput i na loš Velebitski makadam gdje teba i reduktor ukopčat...
pa mu treba jedna kompletna guma a kako nije baš za natjerivanje po zavojima gdje se treba lijepit na asfalt a kako niti ne ide u neki ekstemni snijeg već čeka da prođe ralica i očisiti cestu (za razliku od NJive
koja mora prva ostavit snježne tragove susjedima na čast
) na njega sam namotirao CJELOGODIŠNJE gume koje mi kompenziraju baš te makadame gdje obična guma nije jaka ili blato gdje obična ne ide a kako ne vozim brzo po snijegu mi i ne teba neka prionjivost jer ipak to je 4x4
Stoga mi je ova kombinacija da imam gumu za svaku priliku pokazala se najboljom. Jasno da je kilometrima od prave off road gume (koja je bučna i troši više nafte) za blato i snig ili od pravcate zimske! Ali mi se pokazala odlična jer ako idem Magistralom do Karlobaga mi treba cestovna guma a ako se vraćam preko planina mi teba neka neekstremna soft off road guma za loš makadam a to je upravo ta kombinacija....
Ista je stvar sa suvom- kao i sa kamperom mislim da cjelogodišnja rješava sve probleme!
neka mi vlasnici skupocjenih suv-ova ne ZAMJERE!
jer istina je ipak ponekada GROZNA!!
u biti neki zaključak
ako imate super sportivu u garaži tada moraju bit 2 seta zima /ljeto ili ako ste LIČAN ili GORAN!
ako imate neku nesnagu kojom se vozite po gradu i malo oko grada do punice (čudite se kako kako nakon toliko godina počnu beštije sličit jedna na drugu?) ili na posao bit cete zadovoljni i cjelogodišnjom....jer ne stanujete na brdu gdje pada snijeg a ralica još nije prošla jer čiste A7 i proć ce tek kada očiste glavne ceste a već je navečet 6 sati i počinju grane škripat što znači da dolazi Led!