Pridružen/a: 11 vel 2012 14:27 Postovi: 89
Lokacija: Škofljica (Ljubljana)
bajki je napisao/la:
Zanimljiv mi je tvoj "kamper"! Mogao bi otvoriti temu o takvim "kamperima", s obzirom da su dosta rijetki pa ljudi nemaju iskustva s njima. Zanimaju me detalji o montaži, demontaži (koliko vremena treba), mane, prednosti, težina. Koliko troši pick-up sa dogradnjom, koliko ti ostane korisne nosivosti, dali odogovara ista nadogradnja za više pick-upova itd.........
Kako, da kažem sa nekoliko reči ...
Prvi kamperi izpred 100 godina bili su u Americi na vozilu ala pick up. To je vozilo kojeg možeš upotrebiti baš za šta očeš. Može biti prilagođen za lov, vatrogasno vozilo, traktor za njivu, kao običan kamionet, za šminkere ili da voziš ženu u operu :) i tako so amerikanci nanj stavili i kučicu.
Pre 40 godina ideja je došla i u Njemačku, kdje je Tischer prvi napravio odvojivu kučicu na golfu caddy i onda i na VW T2.
Danas su pick-upi veoma jaki i udobni. Kučica je tako isto postala moderna i sasvim nezavisna od vozila. To znači, da ima svoju energiju a vozilo samo prebaciva apartman sa jedne destinacije na drugu. Ko je kupac takve kombinacije? Netko, koji želi imati malo troškova, samo jedno vozilo kod kuče, više destinacija bez puteva, nezavisnost, više prirode i ništa snubizma. Hrvatski avtoputevi su prvi razred, trajekti kao teretno vozilo, kučica nema registracije jer se tretira kao teret i još ima toga. Kučica se odvoji za 10 minuta i u njoj može bivati žena sama na moru a muž otiđe sa kolima na posao http://www.doldemedien.tv/movieMittel.h ... suffix=mov
Eno tu i moj video sa 5 godina starim modelom 230-L
i još jedan kako sam prešao vodu.
Kučice se razlikuju po modelimo a model priča o dužini u cm nagazne dužine. Znači, da modeli od 200 do 230 idu na duplu kabinu uskoro svih pick-upova. Modeli od 240 do 260 idu na produženu kabinu ala space cab ili slično. Land rover ima svoj model 260R, VW T4 ili T5 imaju model 280S, američki pick upovi modele od 275 do 330 i Fiat ducato i slični modele od 320 do 360. Svi modeli pričaju o cm.
Moja Mazda B2500 troši od 8 do 15 litara. Bez kutije od 8 do 11 a sa kutijom od 10 do 15 ako ga teram do daske. Kutije su težine od 450 kg do 700 kg zavisi od opreme. Fiat ducato ima kutiju težine 900 kg i više...
Nova mazda BT50 troši sa kutijom od 8 do 12 lit. Nissan od 7 do 12. Amarok 8 do 10, VW T5 8,7lit...
Da uzimam za primjer Mazdu koja ima ukupne težine 3080 a ima od prilike 1100 kg nosivosti. Kučica sa L opremom težine je ca 650 kg. Znači ostaje još 450 kg. Jedan vozač več je ukalkuliran kod vlastite težine. još 90 litara vode, 35 kg bicikla, malce piva i vina i garederoba a može i hrane za barem tri dana... Nekako ide skroz. Njemački Nissan može imat ukupnu težinu 3,5t i nosivosti 1475 kg, može i Amarok i Toyota Hilux.
Ovdje je tabela različitih pick upova, koju sam sastavio prošlu sedmicu.
Šta joj fali? Nema udoban prelaz iz kabine u kučicu. Mogu deca al trbuh neče
Ko želi može da kupi i sasvim praznu kabinu. Znači, da nema prozora al ima ulazna vrata sa prozorem, pod i stjene več su gotove, ima svjetla za promet, 4 teleskopskih nogu i 13 polovnu utičnicu za prikopčanje na kola. Cjena sa PDV je za kutiju model 200 oko 10.000€ To znači ako snosimo unutra još toliko opreme koliko u neki kombi dođemo na cjenu od 22 do 25 tisuča €.
Jedno pitanjce. Ovakvo nešto, ima li u Europi ili je ovo samo američka brija. Ovo mi izgleda prihvatljivije mojem pogledu (WC I tuš meni nepotrebni u ovoj soluciji) što ćeš...sto ljudi sto čudi.
Pridružen/a: 11 vel 2012 14:27 Postovi: 89
Lokacija: Škofljica (Ljubljana)
Gebalim je napisao/la:
Ovakvo nešto, ima li u Europi ili je ovo samo američka brija. Ovo mi izgleda prihvatljivije mojem pogledu (WC I tuš meni nepotrebni u ovoj soluciji) što ćeš...sto ljudi sto čudi.
Kakvih 20 godina unazad je takve radio i Tischer. Problem je tu, da nije za zimu ili ladovinu. Ako neče žena s tobom onda ti je pola manje izlazka I još kod kiše problem su spojevi između vožnje. Vjetar pronađerupicu a unutra drveni interier
Statler, ide model 200. Axa je previše ipod kabine i veoma kratki su kesoni. To pričam za ova dva sa slike sa duplom kabinom. Od duplih kabina najbolji EU pickupovi su Mazda/Ford, Toyota Hilux, VW Amarokn i Nissan Navara.
Kolika bude otprilike visina kućice kada je na pick-upu?
Znači kućica se može koristiti i kada je otkačena od vozila?
Koliko treba vremena da se prikopča kućica za vozilo (skinuti nije problem) i koliko precizno treba naterati vozilo ili se kućicu dovede na točno mjesto na pick-upu pomoću onih španera?
Pridružen/a: 11 vel 2012 14:27 Postovi: 89
Lokacija: Škofljica (Ljubljana)
Precizno? opet od prilike po 5 cm na svakoj strani. Ako treba 10 minuta dole treba toliko i gore. Možda prvih par puteva po 15 ili 20 minuta a onda čak i manje od 10 minuta.
Vozilo i kučica zajedno na vozilu mere u visinu 295 cm.
Kučica je nezavisna od vozila i može se koristiti i kad nema vozila. Ima svoju struju, vodu, rezervoar odpadne vode, kaseta za fekalije, plin za frižider i kuhanje.
Precizno? opet od prilike po 5 cm na svakoj strani. Ako treba 10 minuta dole treba toliko i gore. Možda prvih par puteva po 15 ili 20 minuta a onda čak i manje od 10 minuta.
Vozilo i kučica zajedno na vozilu mere u visinu 295 cm.
Kučica je nezavisna od vozila i može se koristiti i kad nema vozila. Ima svoju struju, vodu, rezervoar odpadne vode, kaseta za fekalije, plin za frižider i kuhanje.
Vidim da se leži uzduž kučice. Kolika je dužina kreveta? Na snimci vožnje po Dravi vidi se da kućica vibrira na dijelu iznad krova. Dali dolazi do uvijanja tog dijela iznad kabine kada se legne s obzirom da nema nikakvog oslonca na krovu?
Kolika je ukupna visina kada je kućica na vozilu? Kako kućica utjeće na vozne osobine, dali se vozilo jako ljulja i koliko je osjetljivo na bočni vjetar? Kolika ti bude putna brzina sa kućicom?
Pridružen/a: 11 vel 2012 14:27 Postovi: 89
Lokacija: Škofljica (Ljubljana)
Dužina kreveta je 2m. Brzo sam vozio po kamenju i to je tolerancija šasije. Obični kamperi imaju nastrešnisu (alkoven) fiksno na vozilu, tako da više puta pukne plastika. Od svih proizvoda Tischera u 42 godine ni jedna nastrešnica nije se savila. Ukupna visina na Novom Ford Rangeru je 3m.
Ljulja se više na starih pick up vozilih izpred 2005. Bočni vjetar je isto kao i kamperi, čak i malo manje... Box verzije su osjetlivije na vetar nego Trail verzije.
Ja se vozim sa kučiom po propisima a najviše puta vozim između 80 i 110. Kada mi se žuri, tada čak i 190 ;) (Nissan Navara)
Hvala ti za pitanja Bez pitanja nema tematike ili odgovora ;)
Pridružen/a: 11 vel 2012 14:27 Postovi: 89
Lokacija: Škofljica (Ljubljana)
Može se kupiti samo prazan kalup čak i bez prozora, pa onda napraviš sve ostalo sam. Prodao sam dve prazne kutije.
U opremljenoj kučici ima pitke vode 107 litara i odpadne cca 50 lit. Truma za grijanje prostora ima i bojler od 10 lit. za grijanje vode.
Ja imam Forda 2.2 sa 150 konja. Više se vozim sa kučicom nego bez i kompjuter vozila kaže, da troši 10,1 lit/100km ... najviše se vozim od 80 do 110 km/h a ponekad i 140 km/h
Pridružen/a: 11 vel 2012 14:27 Postovi: 89
Lokacija: Škofljica (Ljubljana)
Truma Combi 4 je peč za grijanje vode i prostora. Veči bojler od 10 litara ne postoji. Bio nekad 12 litara al to su stare grijalice ;) Voda ima 60°C i sa mješavinom mrzle je dovoljno za dvojicu... ili sačekaš sledečih 20 minuta ;) http://www.truma.com/uk/en/heating/combi-4-e.php Truma ima opciju sa oznakom E (Truma Combi 4E). Ta može da grije samo na plin, samo na struju ili plin i struja zajedno.
Tischer ima i opciju peč ALDE. Ta peč je več u osnovi plin i struja. To je peč koja ne duva več ima radiatore po kojim kruži glukol. Ta peč može se povezat sa vozilom (motorom), tako, da grije peč motor pre paljenja ili obrnuto ;) I ALDE ima bojler od 10 lit.
Cijena prazne kutije bez PDV-ja: Zavisi od veličine; od 9.000 do 11.000 €. Kutija ima ulazna vrata Hartal sa prozorom i mrežu protiv komarca. Kutija ima 4 teleskopske noge za podizanje, pozadi svjetla, da se može vozit u prometu i utičnicu 13 polova, da se prikačiš na vozilo. http://pickup-bivalniki.mojforum.si/pic ... ut665.html
Naprimer: Netko odlučio, da če sa svog kombija napravit kamper. Vozi ga kod Žvana u novom mestu i u njega od prilike snosi 15-18 hiljada eura. Ako toliko snosiš u praznu kutiju, dođeš na cjenu koju več ima Tišer sa opremom.