Pa da budem precizan događaj se zbio dok je vozila moja žena koja je prakticki prvi puta upravljala vozilom manje od 100 km u totalu - kombijem od 3,5 t . Dakle slučaj kada imas iskusnog vozača ali u njemu nepoznatom vozilu o cijem ponasanju na cesti nema praktički pojma. Jako lipa kombinacija!
Puno sam razmišljap i analizirao ovaj slučaj i zaključi da smo jaako dobro prošli!
Tokom vožnje najedamput na autobahnu pri oko 100 km/h najedamput smo culi puf -šššššššššššššššššššššš pa onda klop klop------na svu sriću auto se nije zanio jer je popustila zadnja liva guma. Ono šššššššššššššššššš znači da vam se prazni 5 bara zraka iz gume otprilike 2 -3 sekunde a ono klop da je felga legla na praznu gumu.
U biti da je u pitanju bila prednja guma vjerojatno bi joj prazna guma bila povukla volan u tu stranu tj javio se efekat kočenja jednog prednjeg kotača koji automatski znači zanašanje vozila u tu stranu. Obicno tada ljudi koče i opale instiktivno kontra stranu upravljačem ali najčešće previše pa se vozilo zaljulja pa slijedi prevrtanje...ili udarac u ogradu....na you tube ima jako puno takvih primjera.
Kako je nama u prvi mah bilo nejasno što se desilo jer ono ššššššššššššš može značit i da pušta crijevo vode....ona je instiktivno držala gas.....i auto je održao smijer jer je bila u pitanju zadnja guma.....
U biti je to i ispravan postupak kako vozači kamionđžije rade.....evo you tube
u ovom slucaju događa se otprike ovo
https://www.youtube.com/watch?v=9LkLeljt4t0i onda kada sam poslije pregledao kako riješit problem uočio sam u stvari nesvjestan ali nevjerojatan ispravan potez , a spasilo nas je to što smo mislili što je sada ovo? taj šišteći zvuk---šššššššššš
tek kada sam čuo klop tada sam joj rekao da je u pitanju guma......ali nije bilo kočenja a pedal gasa je bio lagano smanjivan...
https://www.youtube.com/watch?v=8znCgvHMb-ghttps://www.youtube.com/watch?v=lkwOE1yKY5cU biti ona metalna U kopća koja drži traku kamionske cerade otpala sa kamiona je vjerojatno bila vakuumom podignuta sa prednjom gumom i onda se vješto zabila u zadnju....tako da je ona bila uzročnik eksplozije
I tako smo završili na sporednome traku ali kako kaže amer imali smo vremena da stanemo točno na izlazu sa autobahna tako da sam imao dovoljno mjesta za pristup kotaču a da me ne pregaze kamioni. U biti to na običnom zaustavnom traku nije moguće.
No tu su tek počeli pravi problemi.....
ako uocite ovu sliku auto je malo izbandan na livo ali je i djelomično na travi.....
na žalost kada se izvlaci rezervna guma auto DUCATO MORA BIT NA RAVNOME jer inace nije moguće izvuć gumu sa ležišta????!!!!! Svaka cast Fiat! :
Dakle auto na apsolutno ravnu podlogu pa onda izvlaćenje rezervne gume za koju treba bit najprije MAĐIONIČAR a onda da je izvučete ARNOLD ŠVARCENEGER
da bi konačno bila izvučena!!!!
SVAKAKO PROBAJTE ZA TRENING SAMO IZVUĆ REZERVNI KOTAĆ ISPOD DUCATA pa ce vam sve bit jasno....
Ključ za odmolivanje vijaka na kotaču po običaju Fiatovski katastrofalan .......a ako su zapeceni tada cete morat odustat.....srica da sam par dana prije mijenjao kotače napred - natrag pa sam skužio o cemu se radi i pripremio alalt....
Dakle konacno nakon fizikale kotać je spreman i vijci pomolani pa idemo postavit DIZALICU POD AUTO OD 4T
vec sam bio uocio da Fiat po Talijanskom običaju aljkavo i traljavo daje dizaličicu i to paralelogramsku....mehaničku nešto kao R-4 ako se sjecate......katastrofa.....kada sam je podložio i poceo dizat pukao je kriket na ključu sa kojime se lako podiže tj okrece vreteno dizaljic pa je trebalo obićnim kljucem pola kruga po pola kruga dizat auto....Bravo FIAT, viva la ITalia......bio sam jako sretan kada sam prodao Alfa Romea....i riješio se Talijanskih briga......no evo opet Talijanske nesrice u kuci.....
Kada sam vec bio dosti podigao auto skoro pa tri kvarta visine tada odjednom paf
auto je pao na pod jer je vreteno na dizalici puklo na dva komada...srica da je probušena guma još bila na mjestu zavidana....tako da nije bilo štete na kočionim diskovima i ovjesu.....e moji Talijani....
stvarno samo dobro radite samo špagete...i niš više!
Dizaličica je vidljiva na gornjoj slici.....
Tada velim a sada moramo poc po aduta iz rukava a on se zove HAK pomoč na cesti u inozemstvu i košta 500 kuna....kao da mi je nesto govorilo da dignem ovu policu....naime auto nisam poznavao i bilo mi je nekeako logicno...dat tu lovu...koja izgleda bez veze no u ovome slučaju
Na sriću evo ti one telefonske govornice za pomoč 10 metara od auta.....
Dakle trostruka srića u nesrići....
E sada kontaktiram najprije Švabe , oko 3 popodne...javlja se glas sa druge strane i pita gdje sam? Reko na kutiji telefona piše broj pa evo vam broja naše lokacije inace smo na raskrižju za Wittlich td......dakle morate dati broj ceste i broj kutije telefona.....jasno uz opis sto vam se dogodilo, reko trebam dizalicu od 5 tona da podignem auto za minjat gumu---
Onda zovem HAK centar zgb i kažem istu situaciju.....kaže cura da ce zvat NJemce da mi pomognu neka joj dam broj moba.
Za jedno pola ure me zovu na mob NJemci i pitaju sa su od HAK-a dobili info da sam u nevolji i neka im dam poziciju....BRAVO HAK!
Za oko 2 ure evo ti prvi kamion ali da nema 5 T dizalicu da ce ju donest kolega za pola ure....stoga su se pametno zastitili kao na slici i prominili mi gumu. Uz jasno ono dabogda se vise nikada vise ne vidjeli.....tj ne trebali nasu pomoc.....dakle od incidenta za oko 3 sata smo bili spremni za vožnju......tj skociti do bratica udaljenog 100 km da mi nade neku polovnu kombijevsku gumu....što smo napravili sutradan....jasno da je on bio na godišnjem u Hrvatskoj a ja na godišnjem u NJemačkoj ali smo i to nekak zglihali
Dakle ovdje moram reć bazicno iskustvo:
1 Kako se ponasati u vožnji kada vam pukne guma prema ovim video snimcima od Amera....
2. Na zaustavnom traku nemojte niti probati mijenjati gumu jer cete zavrsiti na maski hladnjaka nekom od kamiona, produžite po praznoj do prvog proširenja. Jer vi cete kupiti novu felgu ali vaš ŽIVOT NECE NITKO!
3. OBAVEZNO ZA TRENING PROMIJENITI GUMU DOMA NA MIRU U HLADU UZ PIVICU DA VIDITE KAKO ŠTO I SA ČIME TO OBAVITI I PRITOM SI KUPITE HIDRAULIČNI DUZALJIC od 5 tona! DAKLE PROVJERA ALATA!
4.Vraćanje rezervne gume ispod kombija je HOUDINJEVSKI posao, probajte pa dajte povratnu info. Morate koristiti i ruke i noge da ugurate gumu tesku oko 50 kg....
ovaj lik to radi na jami....a vi na cesti...Fiat
https://www.youtube.com/watch?v=dofDr0FapWQford je ford
a ovo imaju i svi SUV ovi, JASNO DA NE I FIAT (makar ne naš)
https://www.youtube.com/watch?v=RoM4DgKWEwg5. OBAVEZNO HAK pomoć na cesti varijantu Inozemstvo jer imate milijun pogodnosti baš za ovakve situacije! Cak i hotel placaju skupa sa prevozom do doma. Mene ova intervencije nije ništa koštala, u biti jest 500 kuna članarine ali----
Ovo je jedno iskustvo oko moje gume a drugo cu postavit od kolege na Talijanskome autoputu....