Udruga kampista Hrvatske

forum
Sada je: 31 sij 2025 07:56.

Vremenska zona: UTC+02:00




Započni novu temu  Odgovori  [ 11 postova ] 
Autor/ica Poruka
PostPostano: 02 pro 2011 21:02 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 04 lip 2009 07:43
Postovi: 5530
Lokacija: From The Balkony
Koliko puta ste vozili se prema moru i gledali strance kako vuku svoje kucice i po "bezbroj" kilometara do destinacije? cudili ste im se kao puran glisti i mislili si u glavi - koji su to bedaki! I sam sam cesto bio slicnog misljenja.

Ali eto, prilika me nagovorila i danas vucem kampicu duzine 7,45 metara svake godine i po nekoliko puta. Iako ta duzina, samo kada ju izgovorite, izgleda zastrasujuce, a jos vise kada kazem da mi je ukupna duzina vucno vozilo + prikolica oko 12 metara koliko iznosi i prikolica od slepera. Ali ne bojte se, vjerujte mi, vuca kamp prikolice je stvarno laksa nego li to izgleda na prvi pogled.

slika

Dvije najbitnije stvari koje trebate imati kada zakvacite prikolicu za auto su zdrav razum i sposobnost da prilagodite vlastite vozne navike tome da sada imate i prikolicu. Prevedimo: morate znati da auto sada ubrzava 3x slabije nego li sam, da koci 2x duze nego li sam, da ste dugacki koliko god jeste kada prestizete i da vam treba 4x vise mjesta nego li kada ste sami.

Sljedeca najbitnija stvar je da je vucno vozilo dovoljno jako za povuci upravo vasu kamp prikolicu. Idealno bi bilo kada bi ste vukli prikolicu sa kombijem, SUV vozilom ili nekim drugim vozilom sa 4x4 pogonom. Idealno je da je to vozilo dizelskog motora vece snage, te da je najmanje 30% teze od ukupne mase utovarene prikolice. Ali svi mi nemamo mogucnosti kupiti takva vozila.

Odnos vucno vozilo + prikolica lijepo mozete pogledati na ovim web stranicama, te vidjeti u kakvom je odnosu vase vucno vozilo i prikolica koju namjeravate kupiti ili imate.
http://www.whattowcar.com

U svakom automobilu dobijete knjizicu sa servisnim uputama, negdje pri kraju pronaci cete i odjeljak sto vas automobil smije vuci. Pise i prikolica sa naletnom kocnicom i njena najveca dopustena masa. U prosjecnim kompaktima to je najcesce 1300-1400 kg.

Nedavno sam zavirio u knjizicu vozila Toyote Corolle Verso 2.2 D4-D i ona smije vuci prikolicu do 1400 kg. Novi Megane 1.9 dci karavan također. cak je evo i ova moja kamp prikolica u "papirima" do tih 1400 kg, a djeluje velika.

Naravno sto jaci i cvrsci, tj. veci auto imate to bolje i lakse po vas. Znam slucajeve da su prikolice koje su prazne oko 1000 kg, ljudi pokusali vuci sa Fiat Puntom, benzincem od 80 KS i osim sto su dobrano spalili lamelu, nisu niti stigli do odredista.

Ali vratimo se na pocetak. Vuca. Kada ste zakacili prikolicu i sve utrpali - krecete! Prvi trzaj. Nista strasno. Prikolica radi na svakoj rupi i na to cete se ubrzo priviknuti. Bolje su prikolice sa dvije osovine, jer je tezina bolje raspoređena po gumama, pa ne ljuljaju se toliko. Taj trzaj osjetit cete svaki put kada budete morali stati i ponovo krenuti. Isto tako, određeni trzaj, ovaj put udar osjetit cete i pri naglijem kocenju kada se naglije aktivira naletna kocnica, ali to ce biti i u redu, jer vas vasa prikolica nece gurati, vec ce vam pomoci u zaustavljanju.

Kad smo i kod prikolica s dvije osovine, imaju i jednu prednost. Ako dođe do puknuca jedne gume, ostaje prikolica na drugoj gumi.

slika

Voznja unazad. Ni to nije neki problem, samo treba malo prakse. Prikolica s krece suprotno od onoga kuda vi okrecete volan. Morate steci određeni osjecaj. Obavezno morate imati prosirene retrovizore, a ako se naparkiravate u uze prostore - dvorista, kamp parcele morat cete imati i pomoc od nekoga sa strane, jer sve kuteve vase kucice ipak necete vidjeti. U kampu ce vam priskociti najblizi susjedi, a danasnja tehnika dala je i Moover-e koji su istina Bog skupi, ali vrlo djelotvorni. Isplatit ce se vise u kucnim dvoristima nego li su potrebni u kampovima.

Dakle, stil voznje mora se dramaticno promijeniti. Ako nikada niste vukli prikolicu, ionako morate poloziti novu B+E kategoriju, te cete to napraviti u auto-skoli. Veliko iskustvo dobit cete u nekoliko sati voznje. Opcenito, uvijek imajte na umu da kada vucete prikolicu imate manje mjesta za ispravke pogresaka, da ste manje pokretni, da trebate vise mjesta.

Brzina vuce prikolice - imali vi slabiji ili jaci auto uvijek je 80-100 km/h. Po lokalnim cestama brzina pada i na 60 km/h, dok je preporuka da ju na autocesti nikada ne vucete preko 100 km/h.

Ali vec kad prvi put dođete na odrediste, shvatit cete da ta vuca i nije toliki "đigi bauk" i uz malo razmisljanja da je to normalna stvar.

A vec drugog dana, kada se smjestite i vidite ljepotu kampiranja u tome sto ste dovukli na more ni necete se sjecati da ste sporije putovali.

I na kraju mali savjet:
kada kupite prikolicu, odite na neko veliko parkiraliste od shoping centra jedne nedjelje poslijepodne dok ne rade i vidite kako vam se ponasa prikolica. Pokusajte ju naparkirati unaprijed, unazad, voziti 100-200 metara u nazad samo na vlastite retrovizore, okrenuti se s njom. I mislim da necete imati nikakvih problema u stvarnim situacijama.

slika

_________________
ljeti kampiranje, zimi skijanje... slika


Vrh
   
PostPostano: 15 vel 2012 22:40 
Offline
napredni kampist
Avatar

Pridružen/a: 06 pro 2011 14:02
Postovi: 106
Osnovna namjena vašeg vozila nije vuča prikolic, već prijevoz putnika. Vuča prikolice ima veliki utjecaj na upravljanje, rad, kočenje, izdržljivost i ekonomičnost. A sigurnost i zadovoljstvo ovise i o pravilnom korištenju opreme i navici na opreznu vožnju. Upravo glede te sigurnosti nikad ne smijete preopteretiti ni vučno vozilo, a kamoli prikolicu.

Prije vuče prikolice potrebno je da utvrdite kapacitet vučenja vašeg vozila, bruto asu vašeg vozila i bruto masu prikolice, te naravno tu je još bitna i nosivost kuke.

Kada vučete prikolicu, držite se sljedećih pravila:
- ukupna težina prikolice (težina prikolice i tereta) mora biti unutar dozvoljenog kapaciteta vuče
- teret prikolice treba biti raspoređen tako da je opterećenost kuke veća od 25 kg, a ne smije biti veća od dozvoljene nosivosti kuke
- zbroj težine ukupne mase vozača, putnika, opterećenosti kuke i rude ne smije prelaziti bruto masu vozila za više od 100 kg
- teret na stražnjoj osovini vašeg automobila ne smije prelaziti najveći dopušteni stražnji kapacitet za više od 15%

Gume
- dodajte 0,2 bara preporučenom tlaku
- gume prikolice trebaju biti pod pritiskom po uputama proizvođala s obzirom na ukupnu težinu prikolice

Sigurnosna provjera prije vuče
- provjerite ispravnost svih svjetala, a posebice štop svjetala i žmigavaca, a kada se zaustavite provjerite sve veze ponovo
- provjerite i kvalitetu spoja strujnog kabla kojim se spaja prikolica na vučno vozilo
- pazite da ne pređete dopuštenu nosivost kuke
- pazite da teret unutar kamp prikolice bude sigurno učvršćen, posebice vrata od ormara i hladnjaka
- naravno da ako ne možete normalno vidjeti iz auta preko prikolice da montirate dodatne retrovizore

Par savjeta kada vučete prikolicu. Ne zaboravite na nju, a na to će vas vaše vozilo uvijek podsjećati jer će reagirati drugačije nego inače. Bilo bi dobro da prije prve ozbiljnije vožnje s kamp prikolicom malo vježbate skretanje, zaustavljanje i kretanje, te naravno i vožnju unatrak na nekom području bez prometa. Da malo osjetite tu čar. Ne zaboravite da je zaustavni put s prikolicom veći, te da razmak između vozila treba povećati. Otprilike za svakih 10 km/h brzine dozvolite da razmak do drugog vozila bude jednak zbroju ukupne duljine vašeg vozila i prikolice. Probajte izbjegavati nagla kočenja radi rizika proklizavanja i gubitka kontrole posebice na mokrim i skliskim kolnicima. Izbjegavajte nagle startove i nagla ubrzanja, te uz ručni mjenjač i proklizavanje kvačila. Obavezno krećite prvom brzinom. Morate paziti i na nagle pokrete volanom ili oštro zavijanje, jer prikolica može svojim čoškom udariti u stražnji čošak vašeg vozila. Usporite pred zavojem da izbjegnete nagla kočenja.

Vožnja unazad s prikolicom 5-6-7 metara dugom je teška i zahtjeva popriličnu praksu. Ne zaboravite da se volan okreće u krivom smjeru za razliku dok je samo automobil. Nastojte da vam uvijek netko stoji iza prikolice i pomaže vam pri manevriranju unatrag. Morate ga uvijek vidjeti u retrovizoru.

Pri skretanjima ne zaboravite da će kotači prikolice biti bliže kotačima vozila s unutrašnje strane zavoja. Nadoknadite to većim radijusm.

Bočni vjetrovi i slabije kvalitetne ceste imat će negativni učinak na kontrolu vozila i prikolice koji se radi toga mogu njigati. Pripazite i na stražnju stranu prikolice kada vas pretječe veliki kamion ili autobus jer i to može izazvati njihanje. Jednaki osjećaj je i kada vi pretječete slična vozila. Čvrsto držite upravljač i postupno smanjujte brzinu. Nastojte kočiti polako, a ići ravno. Ako nećete cimati volanom vozilo i prikolica bi se trebali stabilizirati.

Usput, dok pretječete ne zaboravite na duljinu vaše kompozicije i provjerite obavezno imate li dovoljno prostora prije promjene vozne trake.

Zbog dodatnog opterećenja motor vašeg vozila može se pregrijati u vrućim danima, pogotovo ako su temperature više od 30 stupnjeva celzijusa, a pogotovo na velikim usponima. Ako tekućina za hlađenje motora počne ukazivati na pregrijavanje odmah isključite klima uređaj, okrenite na grijanje i pojačajte na najače. Ako ni to ne pomogne onda se maknite s ceste i zaustavite vozilo na sigurnom mjestu.

I za kraj - poštujte maksimalne propisane brzine vožnje s prikolicom. Usporite i prebacite u niži stupanj prijenosa prije spuštanja ili uspona na strmini. Ne prebacujte naglo u niže stupnjeve prijenosa. Izbjegavajte predugo i prečesto pritiskanje kočnice i...

... i sretan Vam put!

_________________
Jesam budala, al' mi je bar zanimljivo!


Vrh
   
PostPostano: 16 vel 2012 09:01 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 7243
Lokacija: Osijek
:bow-blue: :handgestures-thumbup:


Vrh
   
PostPostano: 16 vel 2012 14:36 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 04 lip 2009 07:43
Postovi: 5530
Lokacija: From The Balkony
možeš mislit je napisao/la:
Bočni vjetrovi i slabije kvalitetne ceste imat će negativni učinak na kontrolu vozila i prikolice koji se radi toga mogu njihati. Pripazite i na stražnju stranu prikolice kada vas pretječe veliki kamion ili autobus jer i to može izazvati njihanje. Jednaki osjećaj je i kada vi pretječete slična vozila. Čvrsto držite upravljač i postupno smanjujte brzinu. Nastojte kočiti polako, a ići ravno. Ako nećete cimati volanom vozilo i prikolica bi se trebali stabilizirati.


ma kakva stabilizacija... hotimirovo rješenje treba primjenit...


Evo kak se Lada nakrka dok vuce prikolice koje su teze od nje. Ovako sam isal po onog Fenta, jedna betonska kocka ima 5-6 kg ima ih 17 (puno prakticnije nego vrece cementa)

slika

_________________
ljeti kampiranje, zimi skijanje... slika


Vrh
   
PostPostano: 16 vel 2012 14:54 
Offline
Zen kampist
Avatar

Pridružen/a: 05 pro 2011 12:36
Postovi: 1272
Lokacija: Zagreb
Statler je napisao/la:
možeš mislit je napisao/la:
Bočni vjetrovi i slabije kvalitetne ceste imat će negativni učinak na kontrolu vozila i prikolice koji se radi toga mogu njihati. Pripazite i na stražnju stranu prikolice kada vas pretječe veliki kamion ili autobus jer i to može izazvati njihanje. Jednaki osjećaj je i kada vi pretječete slična vozila. Čvrsto držite upravljač i postupno smanjujte brzinu. Nastojte kočiti polako, a ići ravno. Ako nećete cimati volanom vozilo i prikolica bi se trebali stabilizirati.


ma kakva stabilizacija... hotimirovo rješenje treba primjenit...


Evo kak se Lada nakrka dok vuce prikolice koje su teze od nje. Ovako sam isal po onog Fenta, jedna betonska kocka ima 5-6 kg ima ih 17 (puno prakticnije nego vrece cementa)

slika


Kad smo kod hotimira, pa gdje je on -legenda sa nivom :handgestures-thumbup:

_________________
Samo su dvije stvari beskonačne, svemir i kriza u HR


Vrh
   
PostPostano: 16 vel 2012 15:19 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 7243
Lokacija: Osijek
možeš mislit je napisao/la:
Kada vučete prikolicu, držite se sljedećih pravila:
- ukupna težina prikolice (težina prikolice i tereta) mora biti unutar dozvoljenog kapaciteta vuče
- teret prikolice treba biti raspoređen tako da je opterećenost kuke veća od 25 kg, a ne smije biti veća od dozvoljene nosivosti kuke
- zbroj težine ukupne mase vozača, putnika, opterećenosti kuke i rude ne smije prelaziti bruto masu vozila za više od 100 kg
- teret na stražnjoj osovini vašeg automobila ne smije prelaziti najveći dopušteni stražnji kapacitet za više od 15%


Jesi siguran za ovo? Ja sam mislio da nesmije uopće prelaziti bruto masu vozila! :think:


Vrh
   
PostPostano: 22 srp 2013 18:34 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 04 lip 2009 07:43
Postovi: 5530
Lokacija: From The Balkony
baš se klin mogao potpisat imenom a ne pseudonimom kad već pita... =)) =)) =))

http://www.automania.hr/S=0/art/savjeti ... ._nastavak

_________________
ljeti kampiranje, zimi skijanje... slika


Vrh
   
PostPostano: 22 srp 2013 19:29 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 7243
Lokacija: Osijek
A i ovi odgovaraju: Nisu se potrudili nešto napisati, nego kopiraju i onda im ostane Land rover u tekstu! :doh:


Vrh
   
PostPostano: 22 srp 2013 21:44 
Offline
Zen kampist
Avatar

Pridružen/a: 05 pro 2011 12:36
Postovi: 1272
Lokacija: Zagreb
Statler je napisao/la:
baš se klin mogao potpisat imenom a ne pseudonimom kad već pita... =)) =)) =))

http://www.automania.hr/S=0/art/savjeti ... ._nastavak



Dobar tekst :handgestures-thumbup: ko da sam ja to pisao :obscene-drinkingcheers:

_________________
Samo su dvije stvari beskonačne, svemir i kriza u HR


Vrh
   
PostPostano: 22 srp 2013 23:10 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 04 lip 2009 07:43
Postovi: 5530
Lokacija: From The Balkony
bajki je napisao/la:
A i ovi odgovaraju: Nisu se potrudili nešto napisati, nego kopiraju i onda im ostane Land rover u tekstu! :doh:


vidio sam... preuzeto iz servisne knjige za LR... :handgestures-thumbup:

_________________
ljeti kampiranje, zimi skijanje... slika


Vrh
   
PostPostano: 22 srp 2013 23:12 
Offline
Zen kampist
Avatar

Pridružen/a: 05 pro 2011 12:36
Postovi: 1272
Lokacija: Zagreb
Statler je napisao/la:
bajki je napisao/la:
A i ovi odgovaraju: Nisu se potrudili nešto napisati, nego kopiraju i onda im ostane Land rover u tekstu! :doh:


vidio sam... preuzeto iz servisne knjige za LR... :handgestures-thumbup:


:obscene-drinkingcheers: Treba se snaci, tko to ne radi?

_________________
Samo su dvije stvari beskonačne, svemir i kriza u HR


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 11 postova ] 

Vremenska zona: UTC+02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 41 gost.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan