Koliko puta ste vozili se prema moru i gledali strance kako vuku svoje kucice i po "bezbroj" kilometara do destinacije? cudili ste im se kao puran glisti i mislili si u glavi - koji su to bedaki! I sam sam cesto bio slicnog misljenja.
Ali eto, prilika me nagovorila i danas vucem kampicu duzine 7,45 metara svake godine i po nekoliko puta. Iako ta duzina, samo kada ju izgovorite, izgleda zastrasujuce, a jos vise kada kazem da mi je ukupna duzina vucno vozilo + prikolica oko 12 metara koliko iznosi i prikolica od slepera. Ali ne bojte se, vjerujte mi, vuca kamp prikolice je stvarno laksa nego li to izgleda na prvi pogled.
Dvije najbitnije stvari koje trebate imati kada zakvacite prikolicu za auto su zdrav razum i sposobnost da prilagodite vlastite vozne navike tome da sada imate i prikolicu. Prevedimo: morate znati da auto sada ubrzava 3x slabije nego li sam, da koci 2x duze nego li sam, da ste dugacki koliko god jeste kada prestizete i da vam treba 4x vise mjesta nego li kada ste sami.
Sljedeca najbitnija stvar je da je vucno vozilo dovoljno jako za povuci upravo vasu kamp prikolicu. Idealno bi bilo kada bi ste vukli prikolicu sa kombijem, SUV vozilom ili nekim drugim vozilom sa 4x4 pogonom. Idealno je da je to vozilo dizelskog motora vece snage, te da je najmanje 30% teze od ukupne mase utovarene prikolice. Ali svi mi nemamo mogucnosti kupiti takva vozila.
Odnos vucno vozilo + prikolica lijepo mozete pogledati na ovim web stranicama, te vidjeti u kakvom je odnosu vase vucno vozilo i prikolica koju namjeravate kupiti ili imate.
http://www.whattowcar.comU svakom automobilu dobijete knjizicu sa servisnim uputama, negdje pri kraju pronaci cete i odjeljak sto vas automobil smije vuci. Pise i prikolica sa naletnom kocnicom i njena najveca dopustena masa. U prosjecnim kompaktima to je najcesce 1300-1400 kg.
Nedavno sam zavirio u knjizicu vozila Toyote Corolle Verso 2.2 D4-D i ona smije vuci prikolicu do 1400 kg. Novi Megane 1.9 dci karavan također. cak je evo i ova moja kamp prikolica u "papirima" do tih 1400 kg, a djeluje velika.
Naravno sto jaci i cvrsci, tj. veci auto imate to bolje i lakse po vas. Znam slucajeve da su prikolice koje su prazne oko 1000 kg, ljudi pokusali vuci sa Fiat Puntom, benzincem od 80 KS i osim sto su dobrano spalili lamelu, nisu niti stigli do odredista.
Ali vratimo se na pocetak. Vuca. Kada ste zakacili prikolicu i sve utrpali - krecete! Prvi trzaj. Nista strasno. Prikolica radi na svakoj rupi i na to cete se ubrzo priviknuti. Bolje su prikolice sa dvije osovine, jer je tezina bolje raspoređena po gumama, pa ne ljuljaju se toliko. Taj trzaj osjetit cete svaki put kada budete morali stati i ponovo krenuti. Isto tako, određeni trzaj, ovaj put udar osjetit cete i pri naglijem kocenju kada se naglije aktivira naletna kocnica, ali to ce biti i u redu, jer vas vasa prikolica nece gurati, vec ce vam pomoci u zaustavljanju.
Kad smo i kod prikolica s dvije osovine, imaju i jednu prednost. Ako dođe do puknuca jedne gume, ostaje prikolica na drugoj gumi.
Voznja unazad. Ni to nije neki problem, samo treba malo prakse. Prikolica s krece suprotno od onoga kuda vi okrecete volan. Morate steci određeni osjecaj. Obavezno morate imati prosirene retrovizore, a ako se naparkiravate u uze prostore - dvorista, kamp parcele morat cete imati i pomoc od nekoga sa strane, jer sve kuteve vase kucice ipak necete vidjeti. U kampu ce vam priskociti najblizi susjedi, a danasnja tehnika dala je i Moover-e koji su istina Bog skupi, ali vrlo djelotvorni. Isplatit ce se vise u kucnim dvoristima nego li su potrebni u kampovima.
Dakle, stil voznje mora se dramaticno promijeniti. Ako nikada niste vukli prikolicu, ionako morate poloziti novu B+E kategoriju, te cete to napraviti u auto-skoli. Veliko iskustvo dobit cete u nekoliko sati voznje. Opcenito, uvijek imajte na umu da kada vucete prikolicu imate manje mjesta za ispravke pogresaka, da ste manje pokretni, da trebate vise mjesta.
Brzina vuce prikolice - imali vi slabiji ili jaci auto uvijek je 80-100 km/h. Po lokalnim cestama brzina pada i na 60 km/h, dok je preporuka da ju na autocesti nikada ne vucete preko 100 km/h.
Ali vec kad prvi put dođete na odrediste, shvatit cete da ta vuca i nije toliki "đigi bauk" i uz malo razmisljanja da je to normalna stvar.
A vec drugog dana, kada se smjestite i vidite ljepotu kampiranja u tome sto ste dovukli na more ni necete se sjecati da ste sporije putovali.
I na kraju mali savjet:
kada kupite prikolicu, odite na neko veliko parkiraliste od shoping centra jedne nedjelje poslijepodne dok ne rade i vidite kako vam se ponasa prikolica. Pokusajte ju naparkirati unaprijed, unazad, voziti 100-200 metara u nazad samo na vlastite retrovizore, okrenuti se s njom. I mislim da necete imati nikakvih problema u stvarnim situacijama.
_________________
ljeti kampiranje, zimi skijanje...