Udruga kampista Hrvatske

forum
Sada je: 28 stu 2024 05:58.

Vremenska zona: UTC+02:00




Započni novu temu  Odgovori  [ 31 post ]  Stranica 1 2 Sljedeća
Autor/ica Poruka
PostPostano: 22 ožu 2012 13:08 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 7240
Lokacija: Osijek
slikaslika

S obzirom da sve nove kućice a i dobar dio polunovih ima kopčanje pomoću tzv. stabilizacijskog sustava (AL-KO ili WS...) tu se javljaju određene nedoumice u njegovu korištenju, pa ću navesti nekoliko osnovnih pravila koje treba poštovati:

- kuka na autu mora biti očišćena od bilo kakve prljavštine ili masnoće (znaći nesmije biti podmazana). Ako je kuka masna ili prljava, može se prljavština skinuti benzinom ili proći sa brusnim papirom 200-240.
- jastučići unutar sustava moraju bit ispravni (znači ne smiju biti istrošeni). Svaki sustav ima indikaciju potrošenosti jastučića i njih je moguće naručiti za zamjenu
slikaslika

- također treba obratiti pažnju kod kućica koje su uvezene sa drugih tržišta, jer se ti jastučići odabiru prema dimenziji kugle auta (u nekim drugim državama taj promjer kugle može biti drugačiji nego kod nas), a ona može imati promjer od 35-50 mm.
- kod parkiranja kućice na duže vrijeme potrebno je sustav kopčanja staviti u položaj zatvoreno (kao da je priključen na auto). To se radi pomoću zamjenske kugle koja se stavlja u "čeljusti" sustava i spuštanjem ručice (zatvaranje sustava).

slika slika

U slučaju da se prilikom vuče kućice javi buka iz samog sustava ne treba se zabrinjavati jer je to normalno. Također treba naglasiti da se buka može javiti i ukoliko ima prljavštine na kugli ili unutar sustava.


Vrh
   
PostPostano: 22 ožu 2012 15:04 
Offline
iskusni kampist

Pridružen/a: 26 svi 2009 22:51
Postovi: 254
Već smo o tome pisali, pa su nas neki osporavali i uspoređivali automobilsku kuku sa ljudskim koljenom i potrebu podmazivanja :angry-nono: .

Ja bih samo nadopunio da je kod vožnje prikolice u nazad poterbno podići preklopnu polugu, kako se jastučići koji upiru u kuglu autokuke ne bi trošili, možda čak i slomili. Oni upravo spriječavaju prolikizavanje kugle koje se javlja kod manevriranja prikolice u nazad.
Netko će reći da kugla proklizava i kod vožnje u naprijed prilikom prolaska kroz zavoj, da to je istina, ali je daleko manje nego kod npr. uparkiravanja u dvorište ili parcelu


Vrh
   
PostPostano: 22 ožu 2012 15:07 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 7240
Lokacija: Osijek
Tvoji postovi o podmazivanju odnosno o nepodmazivanju su me i potakli na ovu temu! :clap:
O vožnji u rikverc i prebacivanju te poluge kod mene ništa nepiše, čak štaviše tu polugu ni nemam! Kod mene je sistem WS 3000! :think:


Vrh
   
PostPostano: 22 ožu 2012 15:08 
Offline
zeleni kampist
Avatar

Pridružen/a: 27 sij 2012 09:05
Postovi: 54
A zašto se onda kuka mora namazati za priključak lake prikolice? Nije li ista šapa na nekadašnjoj lakoj tehnikinoj prikolici i adria kamp prikolicama?

slika

slika


Vrh
   
PostPostano: 22 ožu 2012 15:13 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 7240
Lokacija: Osijek
Obične kuke nemaju te jastučiće, pa nije bitno!
Mislim da je ovdje riječ o tome da se sa jastučićima ostvaruje puno kruća veza nego kod obične kuke. Tamo uvijek postoji mali "luft". Zbog te kruće veze ovaj sustav može obavljati svoju ulogu, a ako ima prljavštine ili masti, onda ta veza više nije tako kruta.


Vrh
   
PostPostano: 22 ožu 2012 15:20 
Offline
iskusni kampist

Pridružen/a: 26 svi 2009 22:51
Postovi: 254
Medeni je napisao/la:
A zašto se onda kuka mora namazati za priključak lake prikolice? Nije li ista šapa na nekadašnjoj lakoj tehnikinoj prikolici i adria kamp prikolicama?


Na ovim prikolicama da, jer oni nemaju sustav stabilizacije, nego samo okretište.
Al-Ko sustav nije samo okretište nego ima mehanizam pritiska grafitnih pločica o bokove kugle te spriječavaju zakretanje šape oko dužinske osi vučnog vozila i priključnog vozila. Zakretanje se vrši iza priključne šape. Probaje zakrenuti šapu nezakačene prikse lijevo i desno oko uzdužne osi prikse, kut bi trebao biti otprilike 20 - 40 stupnjeva.
To je upravo namjenjeno da kad priksa u vuči naiđe na kolotrage i raličite neravnine, te se počne naginjati, ne prenese te kretnje na vučno vozilo.


Zadnja izmjena: Gac, dana/u 22 ožu 2012 15:30, ukupno mijenjano 1 put.

Vrh
   
PostPostano: 22 ožu 2012 15:28 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 7240
Lokacija: Osijek
:handgestures-thumbup: :clap:


Vrh
   
PostPostano: 22 ožu 2012 15:29 
Offline
iskusni kampist

Pridružen/a: 26 svi 2009 22:51
Postovi: 254
bajki je napisao/la:
O vožnji u rikverc i prebacivanju te poluge kod mene ništa nepiše, čak štaviše tu polugu ni nemam! Kod mene je sistem WS 3000! :think:


Kod AL-KO sustava postoje dvije poluge ona klasična za zakačiti priksu o kuku i ona druga koja pritišće jastučiće na kuglu kuke.
Kod WS-a nemam iskustva, ali čini mi se da ta crna ujedno i jedina poluga ima više položaja. Zadnji najniži položaj pritišće jastučiće o kuglu kuke.


Vrh
   
PostPostano: 22 ožu 2012 15:33 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 7240
Lokacija: Osijek
Gac je napisao/la:
bajki je napisao/la:
O vožnji u rikverc i prebacivanju te poluge kod mene ništa nepiše, čak štaviše tu polugu ni nemam! Kod mene je sistem WS 3000! :think:


Kod AL-KO sustava postoje dvije poluge ona klasična za zakačiti priksu o kuku i ona druga koja pritišće jastučiće na kuglu kuke.
Kod WS-a nemam iskustva, ali čini mi se da ta crna ujedno i jedina poluga ima više položaja. Zadnji najniži položaj pritišće jastučiće o kuglu kuke.


:doh: Joj, da, tu si upravu! Ima tri položaja, najgornji u kojem je kućica otkačena, srednji gdje je zakačena, a ti jastučići nisu stisnuti i donji gdje su jastučići stisnuti! :bow-blue: :bow-blue:


Vrh
   
PostPostano: 22 ožu 2012 15:54 
Offline
iskusni kampist

Pridružen/a: 26 svi 2009 22:51
Postovi: 254
bajki je napisao/la:
Gac je napisao/la:
bajki je napisao/la:
O vožnji u rikverc i prebacivanju te poluge kod mene ništa nepiše, čak štaviše tu polugu ni nemam! Kod mene je sistem WS 3000! :think:


Kod AL-KO sustava postoje dvije poluge ona klasična za zakačiti priksu o kuku i ona druga koja pritišće jastučiće na kuglu kuke.
Kod WS-a nemam iskustva, ali čini mi se da ta crna ujedno i jedina poluga ima više položaja. Zadnji najniži položaj pritišće jastučiće o kuglu kuke.


:doh: Joj, da, tu si upravu! Ima tri položaja, najgornji u kojem je kućica otkačena, srednji gdje je zakačena, a ti jastučići nisu stisnuti i donji gdje su jastučići stisnuti! :bow-blue: :bow-blue:


Tko pita s puta ne silazi :handgestures-thumbup:


Vrh
   
PostPostano: 30 ruj 2013 15:35 
Offline
napredni kampist

Pridružen/a: 03 lip 2013 21:41
Postovi: 243
Lokacija: BiH, Sarajevo
Kod mene je mislim ova WS 3000. Bajki piše da postoji indikator potrošenosti, gdje se nalazi?
Odnosno moja pitanja, a ujedno i molba za savjet su slijedeća;
1. Kako da znam da je moj sustav još uvijek u dobrom stanju, odnosno da ne treba zamjenu (da jastučići nisu istrošeni)?
2. Malo mi je oštećena rebrasta guma koja se nalazi na rudi, pokriva naletni sustav kočenja (vidi se na slici koju je bajki postavio WS3000), da li je teško zamjeniti?
3. Kada idem u rikverc sa prikolicom, preporučuje se dizanje ručice rude? Vjerovatno u tom slučaju ne bi prikolica kočila, što mi se sada dešava.
4. Želim zamjeniti pomočni točak na rudi sa mehanizmom. Gdje ga naručiti i koliko otprilike košta? Koji su parametri za odabir pravog?


Vrh
   
PostPostano: 30 ruj 2013 17:14 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 7240
Lokacija: Osijek
MikiSa je napisao/la:
Kod mene je mislim ova WS 3000. Bajki piše da postoji indikator potrošenosti, gdje se nalazi?
Odnosno moja pitanja, a ujedno i molba za savjet su slijedeća;
1. Kako da znam da je moj sustav još uvijek u dobrom stanju, odnosno da ne treba zamjenu (da jastučići nisu istrošeni)?
2. Malo mi je oštećena rebrasta guma koja se nalazi na rudi, pokriva naletni sustav kočenja (vidi se na slici koju je bajki postavio WS3000), da li je teško zamjeniti?
3. Kada idem u rikverc sa prikolicom, preporučuje se dizanje ručice rude? Vjerovatno u tom slučaju ne bi prikolica kočila, što mi se sada dešava.
4. Želim zamjeniti pomočni točak na rudi sa mehanizmom. Gdje ga naručiti i koliko otprilike košta? Koji su parametri za odabir pravog?


Na fotki se sa gornje strane sustava vidi jedan mali pokazivač i on pokazuje stanje potrošenosti:

slika

Gumu po meni nebi trebao biti problem za zamijeniti. Treba odvojiti sustav od rude i onda bi kapa trebala biti dostupna za skidanje. Nevidim šta bi drugo tu moglo biti! :think:

Kod podizanja ručice i vožnje u rikverc kućica i dalje koči, samo se sa dizanjem netroše "jastučići". Ako ti se previše zakoći kod vožnje u rikverc, vjerovatno je oslabio amortizer naletne kočnice.

Kod odabira pomoćnog točka nema nekih posebnih parametara, manje više su svi za opterećenje do 150 kg, samo biraš kakav hoćeš - plastični, puna guma, guma za pumpanje... Imaš varijanti kod kojih u tom kotaču odmah imaš i vagu opterećenja na rudi...

Cijene se kreću od cca 40€ - 80€ za komplet sa držaćem, a ako mijenjaš samo kotač onda su cijene 10-30€. Naručiti ga možeš kod Petronija, Minija ili negdje vani u trgovinama kamp opremom.

http://www.campingwelt.at/epapers/campingwelt2013/index.html#/166


Vrh
   
PostPostano: 30 ruj 2013 22:03 
Offline
napredni kampist

Pridružen/a: 03 lip 2013 21:41
Postovi: 243
Lokacija: BiH, Sarajevo
E svaka ti čast na odgovor, opet si puno pomogao.
Primjetio sam taj pokazivač, ali nikad ne bih pogodio čemu služi, moram sutra vidjeti kakvo je stanje.
Kad idem u rikverc pri parkiranju, obično po neravnom terenu, prikolica povremeno malo koči, ništa strašno, znači to je ok.
hvala za dgovore i savjet za točak. Supruga ide u Sloveniju u Novembru, pa pravim spisak želja.

http://www.mixi-caravaning.si/katalog/i ... ?cat_id=58


Vrh
   
PostPostano: 01 lip 2016 07:26 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 04 lip 2009 07:43
Postovi: 5526
Lokacija: From The Balkony
Bajki, daj obnovi ovu sliku da vidim gdje imaš taj indikator potrošenosti... Da uporedim sa AKS sistemom...

Naime, na drugom forumu sam naletio na podatak da se ti jastučići mijenjaju u svakih 10.000 km... Iskreno ja ih na staroj prikolici nisam mijenjao, a ova sadašnja ne znam koliko ima kilometara, ali kod nas već ima preko 3000 km u godinu dana.... Ne čini se da je tako, ali eto naberu se kilometri.

I slika kojom kolega forumaš pokazuje kada su potrošeni..

slika

Našao sam odličan link za zamjenu, a i koštaju 40-tak eura pa bi ih čak i preventivno zamijenio da znam da su novi gori...

https://www.youtube.com/watch?v=ViobegCpMPg

_________________
ljeti kampiranje, zimi skijanje... slika


Vrh
   
PostPostano: 01 lip 2016 07:34 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 7240
Lokacija: Osijek
Evo ovdje vidiš, pokazivač sa gornje strane:

slika

Kod mene je trenutno na drugoj crti, tako da još imam vremena za zamjenu.


Vrh
   
PostPostano: 01 lip 2016 07:48 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 04 lip 2009 07:43
Postovi: 5526
Lokacija: From The Balkony
Jesi probao zbrojiti kilometražu kampice?

_________________
ljeti kampiranje, zimi skijanje... slika


Vrh
   
PostPostano: 01 lip 2016 08:32 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 7240
Lokacija: Osijek
Sigurno 6000 km.


Vrh
   
PostPostano: 01 lip 2016 09:24 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 04 lip 2009 07:43
Postovi: 5526
Lokacija: From The Balkony
onda po tome čak i paše ta teorija o 10-15000 km i izmjeni jastučića...

_________________
ljeti kampiranje, zimi skijanje... slika


Vrh
   
PostPostano: 01 lip 2016 10:01 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 7240
Lokacija: Osijek
Da, i meni se čini da će to biti točno.


Vrh
   
PostPostano: 02 lip 2016 09:29 
Offline
Zen kampist

Pridružen/a: 01 lip 2012 08:24
Postovi: 1349
Lokacija: Zagreb - Delnice
Ja sam izračunao da sam negdje na 7000. A do kraja ljeta ću biti na 10000. Nisam primjetio prilikom kopčanja da su ti jastučići oslabili. Nemam taj pokazivač ali isto jako moram stisnuti kao i prije.


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 31 post ]  Stranica 1 2 Sljedeća

Vremenska zona: UTC+02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 8 gostiju.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan