Možda bi bilo pametno imati na jednom mjestu sve trikove prilikom kupovine polovnih kako kampera tako i kućica pa počnimo redom sa savjetima, premda ih je internet prepun.....
utipkajte samo "buying used caravan tips" pa se otvori milion stranica koje treba kombinirati jer niti jedan nije kompletan...
no evo nekih problema koji su najčešći a to je PROPUŠTANJE VODE KOJE UNIŠTAVA UNUTRAŠNJU DRVENU KONSTRUKCIJU A TIME I ČITAV SISTEM.....DAKLE VLAGA JE NEPRIJATELJ BROJ 1......
Za početak provjere moramo znat kako je motor home / kampica napravljen!?
https://www.youtube.com/watch?v=SfuC8-c2Y3khttps://www.youtube.com/watch?v=ptMwvpY-ki4kada se ovo gleda tada se pitam a koliko je to sigurno pošto je sve drveno?
Evo zašto je boravak u kampici prilikom vuče zabranjen, a ja osobno bi to zabranio i u kamperima jer se radi o potpuno istom sitemu bez ikakvog zaštitnog kaveza boravišnog prostora....
https://www.youtube.com/watch?v=7mIDEeY210whttps://www.youtube.com/watch?v=knce667xQOEhttps://www.youtube.com/watch?v=oa_wVScHw3Qhttps://www.youtube.com/watch?v=QEYJwTV2vfcovako to prikazuje HYMER??????
https://www.youtube.com/watch?v=opR8f_-Pp8oOsnovni su problem dakle SPOJEVI VELIKIH POVRŠINA I OTVORI
Kako vidimo mora se početi od metalne konstrukcije podvozja sa kotačima, instalacijom, kukom i kočnicama
slijedi PODNICA koja mora biti zdrava jer ako je ona trula tada je popravak najskuplji i najkompliciraniji
slijede velike bočne površine koje moraju bit neoštećene
spojevi velikih bočnih površina i otvora su najčešči uzrok prodora vlage...pregled je jednostavan
IZNUTRA se gleda obloga ako je napuhana ili promijenila boju te da li se osjeti miris vlage
IZVANA SE LAGANO PRSTOM KUCKA PO SPOJEVIMA - PROMJENA ZVUKA ODAJE ŠUŠLJINU I PRPALU KOSTRUKCIJU
ova se oštećenja daju popraviti ali koštaju ali najprije treba riješiti problem prodora vode IZVANA
Poseban su problem vrata jer pritskom i kuckanjem po površini lako otkrivamo propalu drvenu konstrukciju i ona su najčešće oštećena
Provjerite kako zatvaraju prozori i tražite od prodavača da se kampica zalije vodom pa provjerite propuštanja kao na videu
Sva svijetla moraju svijetliti kako unutra tako i saobraćajna signalizacija
provjerite sva sjenila, kako se otvaraju svi prozori te da li se zaključavaju ispravno
Ispravljač 220/12V mora bit ispravan, akumulator na mjestu i 12 voltni sitem ispravan njega se provjerava da se kampica ukopča na 220V napajanje, a zatim samostalno na 12V.....kod uključivanja isprobajte sve što je električno i to priključivnjem recimo vašega fena za kosu na SVAKU UTIČNICU jer izbačaj sklopke i smrad nagorene instalacije ukazuje na probleme....kampice za razliku od kampera nemaju punjenje baterije boravišnog prostora u toku vožnje automobila...a kod jednih i drugih priljučenjem na 220V vanjsko napajanje automatski mora punit bateriju...
Kamper ima pokazivač napunjenosti baterije i nivoe vode po tankovima pa se i to provjerava....recimo kao električnu komandnu ploču....SVE PROVJERITI...
Plinska inatalcija? Otvorite ventil na pliinskoj boci i provjerite na miris sa zatvorenim otvorima ....ako je sve u redu provjerite SVA KUHALA POJEDINAČNO jer prodavač ce obično upaliti one gorionike koji rade, a na onom zadnjem neispravnom ce vam odvuć pažnju necim drugim...provjeriti i ventile blok koji se nalaze obično u ormarićima
Sistem vode - provjerite sve slavine, napunite tank pitke vode full i provjerite na propuštanje kao i čitav sistem tople i hladne vode...topla se voda grije plinskim grijačem, teba oko 20 ak minuta da zagrije na 60C i obavezno provjeriti sve slavine---kao i da li su svi odvodi tj sifoni u redu te da li sve otiče u tank sive vode. Provjerite ventil tanka sive vode da li je ispravan odn da li drži....ako nešto pušta tada siguro ispod auta ima vode...
Kupaonicu OBAVEZNO PROVJERITI KAKAV JE PLASTIČNI POD tj da li ima napuklina jer tada voda direkt otiče na PODNICU te provjeriti kako radi ispiranje WC skoljke te kako se vadi kaseta WC-a te da li pušta i kakve su brtve na njoj....da li ima neugodnih mirisa u prostoru WC kasete? tada siguro pušta brtva....na horizontalno pomičnom poklopcu...da li radi lampica signalizacije kada je pun vode? Doduse vidi se kada se otvori poklopac WC-a....ali....
Grijanje - je obično plinsko a može bit i na naftu....mora počet odmah grijat pa provjerite sve mlaznice kako puše topli zrak po svim mjestima po podu u unutrašnjosti a posebno na dijelu gdje je stol.......obično je plinsko, a troši oko kile do 2,5 kile plina na dan ovisno o uvjetima...
Frižider je najčešće apsorbcijeski tj plinski i električni 220V / 12 tražite da ga pojednačno uključi na sve tri napajanja i proivjerite kako hladi. Ako je apsorbcijski tj na plin / struja tada će u frizeru frizera odmah nakon uključivanja početi lagano jedva primjetno poceti hladiti, a za oko 2-3 sata ce se osjetiti konačna temperatura....za oko sat vremena će frizer biti već hladan....ne očekivati čuda jer on jedva da hladi i daleko je od naših kućanskih kompresorkih--..ako je kompresorski tada ide do -12 i to jako brzo....kod novih kampica / kampera je prisutan no tu je i problem napajanja električnom energijom tokom stajanja kampera kada je plin na raspolaganju puno bolje rješenje....
provjerite sve madrace / spužve te presvlake koje cete ionako morati oprati nakon kupnje, te da li vlasnik ima kucnog ljubimca koji je isto bio unutra....dlake kućnih ljubimaca su njegov problem a ne vaš...
Obavezno provjeriti rezervnu gumu/dizalicu/prvu pomoč/sijelice /trokut ..manje troška kasnije...
Ako je imao skupljač vlage u unutrašnjosti tada je ili imao vlage ili je stavio kao preventivu da mu se ne javljaju neugodni mirisu tu treba oprez..vidite kako miriše u nutra jer neugodni zastajali miris ukazuje na nebrigu...
provjeriti broj šasije sa podacima u knjižici te osobnu kartu vlasnika na koju glasi knjižica.....u principu na koga glasi knjižica vozila mora pokazat svoju osobnu i sa njim razgovarajte jer je on VLASNIK....
Nakon ovih provjera slijedi probna vožnja te ispitivanje naletne kočnice kod kampica / kocnica kod kampera...
DVOJICA PROVJERAVAJU AUTO, JEDAN SLUŠA PRIČE PRODAVAČA DOK OVAJ DRUGI SAMOSTALNO NA MIRU PREGLEDA VOZILO BEZ DA GA NETKO DEKONCENTRIRA...
Najčešće onaj tko objavljuje u oglasniku loše vozilo ima 3 slike jer u biti i nema sto prikazat, a onaj koji daje dobru stvar i kome se žuri prodat dat ce sto više informacija jer nema sto skrivat....ako je vlasnik upoznat sa svakim detaljom i daje vam i objašnjava stvar jednu po jednu u detalj to je bio dobar gazda a onaj tko to površno zbog neznanja obješnjava taj je bio loš gospodar.....
neki drže cijenu jer im se ne žuri prodat jer je to sve što imaju dok oni drugi su spremni prodat i za niže jer su obično već kupili drugi kamper/kampicu pa im sada 2 vozila samo stajanjem stvaraju dodatni trošak i zauzimaju prostor...
Tražite što je više moguće dopunskih uređaja TV/plinska boca/baterija/grijalica/klima/ kabel sa utičnicom za 220 u kampovima/predšator/moveri/antena/inverter/stol i stolice/dodatne brave/podmetaće za niveliranje kampera/ jer su to skupe stvari u kasnijoj nabavci.....
Svakako provjeriti kakva je tenda na razvlačenje odn predšator ako ga ima...
Vjerujte rezervna ispravna guma je od bitnog značaja a kod kampera je smještena ispod auta i teška je oko 50 kg.....da li ima sav alat za izmjenu gume i da li su u šasiji oni upornji za dizalicu ispravni?! Nisu krivi ili pak fale od korozije?!
Najprije neka vam napravi kupoprodajni ugovor kod bilježnika, a kada je ugovor potpisan tada vi njemu novac a on vama ugovor i knjižicu sa ključevima. kao prodavač ste ugovorm zaštićeni od policijskih kazni na vaše ime a kao kupac od policijskih pitanja čije je vozilo, no ne zabravite ako ga ne prepišete na sebe tj zamijenite podatke u knjižici vozila sa vašim osobnim u zakonskom roku od 7 dana tada cete platit kaznu....no to je stvar zakonodavca koji svaki dan mijenja zakone pa se je potrebno raspitati za svaki slučaj....
evo nekoliko parcijalnih savjeta pri kupnji ovisno o vašem razumijevanju stranih jezika...
https://www.youtube.com/watch?v=aER6ta6whR0http://www.preloved.co.uk/blog/permalin ... ravan.htmlJasno da kod kampera kupujemo i auto a tu je najbolje odvesti auto u stanicu za tehnički pregled da vam pregledaju osnovne tehničke aspekte jer cete tako imati skoro sve pregledano od stručne osobe i izbjeci nepotrebne toškove odnosno poboljšati pregovaračku cjenovnu poziciju. Jasno da tokom vožnje do stanice morate provjerit generalne zvukove vozila i mjenjač/diferencijal/ležajeve kotača/homokinetičke/ koji vam nece moć pregledat na tehničkom.
naime nakon tehničkog znati cete stanje svjetlosne opreme /stanje motora-ispušnog sustava/ stanje kočnica - guma /stanje ovjesa/ upravljačkog sustava te vidjeti stanje podnice i čitavog podvozja ako što gdje curi u vezi ulja/vode....što vam NITI NAJBOLJI MEHANIČAR NEĆE MOĆ UTVRDIT PREGLEDOM NA LICU MJESTA.....isto tako provjerite kakva je bila posljednja kilometraža tokom zadnjeg pregleda (ako je stimao tada ce biti razlike) te da li je BROJ ŠASIJE i VLASNIŠTVO U REDU....
ako je sve u redu napunite rezrvoar goriva do vrha jer možda je i on šupalj ili ima šuplju gumu za punjenje jer često punjenje to živcira kod dnevnih kilometraža od 500-600 km .....
Nakon kupovine promijenite sve tekućine u autu antifriz/ulje kočnica(ispustiti na kotačima zbog kalipera)/ulje motor/ulje mjenjač-difernecijal te OBAVEZNO ZPČASTI REMEN KOJI SE MIJENJA I OBZIROM NA STAROST
kakve su gumice brisača? Da li radi ispravno pumpica za pranje stakla?
I OBAVEZNO SE UČLANITE U HAK NA INOZEMSTVO jer nikad se ne zna ...nije lipo stajat na NJemačkom autoputu sa prebijenom dizalicom i šupljom gumom na podu i mislit A šta sada?....A da pa imamo besplatnu HAKOVU pomoć na cesti.....Adut u rukavu...jako dobro dođe jer sam vidio dosta auta i kampera na parkirnoj traci autoputa sa tim problemom...