Evo, da vam opišem svoje iskustvo kupnje solarnog panela:
Kao što ste već mogli čitati, pri odabiru panela je bilo lutanja. Ovo područje mi nije poznato ( osim osnovnog principa rada) pa sam gledao, čitao, pitao, mjerio, učio... Na kraju sam se odlučio za panel kod vodećeg trgovca na našem tržištu. Čitam na njihovim stranicama kako su monokristalni paneli učinkovitiji od polikristalnih i prema tomu tražim monokristalni panel. Nazovem najbližu trgovinu, u Osijeku i pitam imaju li taj panel. Imamo, kažu. Radno vrijeme im je do 17 sati što mi nije odgovaralo jer i sam radim do 17 sati, ali što je, tu je. Pitao sam i za mogućnost dostave. Kažu da od njih nema, ali može iz Zagreba. Cijena dostave 280 kn. Razmišljam, za 50-ak kn plina odem autom u Osijek i natrag... I napravim tako.
Nazovem opet da provjerim: Dobar dan, ja sam zvao nekidan za monokristalni panel od 260 W. Imate li ih na skladištu? Imamo. Dobro, evo me za dva sata kod vas ( nisam odmah krenuo). I izađem ranije s posla i dođem tamo 10-ak minuta do 17 sati. Dobar dan! Evo mene iz Broda po panel. Evo, ovdje su. Gledam, na njemu nema neke oznake je li mono ili polikristalni. Pitam: je li to taj monokristalni koji sam tražio? Jeste, jeste, to je taj. Dobro onda... Uzmemo jedan i stavimo u auto. Uzmem i konektore. Sjednem u auto i izađem na cestu. Na semaforu se netom upalilo crveno svjetlo. Uzmem račun sa suvozačkog sjedala i pogledam: Solarni panel 260 W Poly...
Skrenem u prvu sporednu uličicu i zaokrenem se. Vratim se u trgovinu. Već je bilo par minuta iza 17 sati. Još je otvoreno. Evo mene natrag! Gledajte račun, na njemu po šifri proizvoda piše polikristalni panel. Nije monokristalni kako sam tražio! Pa to vam je isto, ovaj je još i bolji... ( i počnu trgovačka sra..., ovaj uvjeravanja). Meni podne! Mislim si: Što sada? Vratiti panel ( jer se ispostavilo kako monokristalne uopće nemaju?!!!) i otići natrag neobavljena posla, napraviti 170 km uzalud, izgubiti vrijeme, ili pojesti ponos ( kako onomad reče Goran Bare), poklopiti se ušima i priznati pobjedu trgovcu, izaći iz trgovine kao posran, ali obavljena posla?!!!
Mislim si, vrijedi li se inatiti, na svoju štetu ( jer trgovcu neću napakostiti, vjerojatno je navikao...) pa otići kući kao "pobjednik", ali poput Pira, ili uzeti polikristalni panel i ugraditi ga? Znam da to nisu neke velike razlike, ali bilo mi je krivo jer sam doveden u zabludu, potegnuo sam do Osijeka zbog nečije laži ( toliko o poštenom odnosu prema kupcima). Zvao sam sutradan u upravu, odjel reklamacija. Gospđa na telefonu me saslušala, rekla kako sam u pravu i kako postupak trgovca ničim ne može opravdati. Rekla je kako će ga upozoriti na neprihvatljivost takvog ponašanja, kako se nada da se to neće ponoviti... Uglavnom, prazne riječi. Nije se potrudila vratiti moje povjerenje nekom, makar simboličnom gestom, poput ponude popusta pri slijedećoj kupnji, nekim poklonom ( barem nekim reklamnim uzorcima ili brošurama) u znak isprike i nastojanja da zadrže kupca. Ništa!!! A pričaju kako smo u EU?! Problem je što EU nije u nama, a izgleda da još dugo neće ni biti!
Da, da ne zaboravim, panel radi. Ugrađen je i spojen, ako je to u ovoj priči uopće bitno...
|