Prva meta za obilazak je rudnik soli u mjestu Wieliczka koje se nalazi na 10 km od Krakowa. Parkirališta su blizu ulaska u rudnik. Ni kampera nije problem smjestiti na parking:
Prilaz do rudnika:
Inače rudnik se koristi od 13. stoljeća, a već početkom 20. stoljeća je postao turistička atrakcija. Rudnik ima 7 nivoa, prvi je na dubini od 64m, a zadnji na oko 370m. Turistički se obilazi prvi i treći nivo. Prema legendi rudnik je nastao kada se kcer Bele 4. dosla udati za Poljskog kraljevića, pa je nešto prtljala s prstenom koji je pao u neku rupu, nakon što su se polomili da ga izvade, otkrili su da je slan.
Činjenica je i da postoje dokazi da su u puno davnije doba njihovi preci eksploatirali sol s površine na primitivne načine. Ovisno o dubini, namjeni i vremenu nastanka vide se različiti stilovi podupiranja svoda, od drvenih greda, pa do kamenih lukova. Pod kamen mislim na originalni materijal, nečistu sol koja izgleda kao tamni slabo prozirni kamen. Ljudi su u rudniku odrađivali smjene po 12h i izlazili na površinu. U rudniku su se koristili i konji. Zanimljivo je da je jednom spušten konj ostajao dolje cijeli život. Zadnji (pokazni) konj izvađen je 2002. pod pritiskom udruge za zaštitu životinja.
U rudniku postoji katedrala (u njoj se i danas služe mise), nekoliko kapelica, dosta kipova i ukrasa, naravno sve napravljeno od rafinirane ili nerafinirane solne rude. Kipovi, freske, lusteri, oltari, sve je napravljeno od soli.
Unutar rudnika postoji nekoliko jezera jako zasićenih solju (oko 350kg soli/1000kg vode).
Takodjer postoje prolazi koji su se prolazili čamcima. Danas se rudnik koristi i za liječenje plućnih bolesti (astme i sl.). Navodno da je kombinacija konstantne temperature od 15 st. C i slanost jako ljekovita. Kažu da 2h provedena u Wieliczki produžuju život za 2 tjedna.
U rudnik se spuštamo preko gotovo 400 stepenica i na dubinu od 135 m. Obilazak rudnika traje skoro tri sata. Povratak je puno brži, za četrdesetak sekundi nas originalni rudarski lift vraća na površinu. Rudnik od 2004. ne proizvodi sol, ali u njemu je i danas zaposleno 400 rudara koji održavaju instalacije u ogromnom kopu.
Jedan prolaz gdje se prije moglo ići čamcem u obilazak rudnika. Tu se prije dosta godina dogodila tragedija, čamac se prevrnuo i ljudi su ostali ispod čamca, a kako je ta voda zasićena solju, ljudi jednostavno nisu mogli izroniti ispod čamca i doći do zraka. Spasioci su stigli prekasno i od tada više se nemože čamcima u obilazak rudnika: