Omnes viae Romam ducunt (Svi putevi vode u Rim)
Tema za komentiranje, pitanja i ostalo:
http://forum.camping-croatia.com/viewtopic.php?f=52&t=1208Ovaj putopis je nastao zajedničkim snagama Statlera i mene.
Od kako sam u kamperskim vodama zanimalo me je kako je to putovati sa kamperom. Upoznavši Statlera i njegovu bolju polovicu uvidio sam da i njih, kao i nas zanimaju slične stvari, da smo bliskih razmišljanja, te se ubrzo rodila ideja kako bi smo mogli zajednički iznajmiti jedan kamper i otputovali u neku dalju destinaciju.
Nakon dosta razmišljanja o destinacijama dogovorili smo da za prvu destinaciju ipak odaberemo nešto bliže i kraće, te je tako izbor pao na Italiju - a krajnja destinacija su nam postali Rim i Vatikan. Odlučili smo odmah da imamo i alternativu u slučaju lošeg vremena, te je za to odabran je Pariz Ta destinacija bi se aktivirala u slučaju da prognoze u zadnjem tjednu pokažu loše vrijeme za Rim.
Sljedeći korak bila je potraga za kamperom. Dogovorili smo se da kamper mora svakako imati dva fiksna kreveta (za dva bračna para) i sjedeću garnituru. Gledajući ponudu kampera u ponudi je bio samo jedan koji je zadovoljio i to u Matuljima. Usput taj kamper je imao i kompletnu opremu koja se nije dodatno doplaćivala, a nama je to bilo i zanimljivo jer smo planirali pokupiti kamper usput, a ne ga dovesti do Bjelovara i onda tovariti opremom i gubiti dragocjeno i skupo vrijeme iznajmljivanja. Statler je ubrzo odradio dogovor i kamper je bio rezerviran u Matuljima kod g. Damira Kuzmića (čovjek se pokazao i više nego korektan, ali o tome kasnije). Rezervirali smo termin od 15.9 – 23.9. koji nam je svima odgovarao.
Nakon toga smo mogli mirno krenuti u skupljanje informacija o destinacijama koje obići. Toskana je bila nezaobilazna, a uz nju smo dodali i pokrajine Emilia Romagna, Lazio i Umbriju. Nakon dosta prilagođavanja rute dogovoreno je da se ide slijedećom rutom: Matulji – Maranelo – Firenza – Lucca – Pisa – Volterra – San Gimigano – Sienna – Orvieto – Rim – Asissi – Gubbio – Urbino – San Marino – Matulji. Uslijedilo je traženje informacija o navedenim lokacijama, skidanje mapa, traženje mogućih mjesta za prenoćište, mjesta za parkiranje, informacija o zanimljivostima itd.
Kako se bližilo vrijeme polaska tako se količina informacija povećavala, ali se i broj pitanja povećavao, od provjere što dobivamo uz kamper, pa do pitanja sigurnosti noćenja u Italiji, gdje smijemo i ne smijemo noćiti, potrošnje goriva, do toga koliko uopće možemo obići u takvom načinu putovanja (pitanje umora).
Iznajmljivač kampera nam je dao kompletnu opremu koja je potrebna u kamperu (posteljina, ručnici, pribor za jelo, posude za kuhanje, stolice, stol, kablovi, tekućina WC, plin), tako da u biti nismo trebali ništa nositi. Nekoliko dana prije polaska g. Damir nam je javio da postoji mogućnost da kamper preuzmemo u petak - dan ranije, što nam je značilo dobitak od barem pola dana u cijelom planu i jako nas razveselilo. Također nam je omogućio da kamper vratio u nedjelju kada nama odgovara, tako da nismo imali pritisak da kamper vratimo do nekog određenog vremena. Prvotni plan puta nabrzinu je prilagođen novonastaloj situaciji i kretanju u petak što ranije - ali i Statleri i mi smo još radili u petak te smo do Matulja mogli stići tek predvečer. Promjena plana nam je djelomično pokvarila planove za neka noćenja, ali to nam nije predstavljalo problem jer smo odlučili da ćemo prenoćišta i dnevne rasporede koji nam se ne budu poklapali s postojećim i predviđenim planom riješavati u hodu!
Dan 0. - 14. rujna, petak
Osijek - Bjelovar - Matulji - SLO - I - na autocesti kod mjesta Cazzago...
Stigao je i taj dan. Poslije posla krećemo za Bjelovar, gdje nas čekaju Statler i Statlerica, pretovar stvari i pravac Matulji. U Matulje smo stigli u 20.30.
Sastajemo se sa vlasnikom kampera, koji nam objašnjava mogućnosti i detalje oko korištenja kampera. Rješavamo potrebnu papirologiju, pretovaramo stvari u kamper i spremni smo za polazak. Krećemo oko 21.30.
S obzirom da je vani mrak, a prvi puta vozimo ovakvu grdosiju i to još tuđu, početak prolazi u dosta pažljivoj vožnji. Prelazimo granicu bez većih problema i u Sloveniji u Kozini stajemo na prakiralištu trgovačkog centra da odradimo "laganu" večeru i prvo fotkanje:
Dogovaramo da nastavimo što "dublje" u Italiju prije nego stanemo na noćenje. Vozimo do 1 sat poslije pola noći, bitno nam je bilo da prođemo Veneciju i da sutradan ujutro izbjegnemo gužve oko Venecije. Stajemo na AGIP-ovoj benzinskoj postaji neposredno prije Padove gdje i noćimo.
Ukupno prijeđeno - 235 km
Dan 1. - 15. rujna, subota
Alarm zvoni u 7.00, vrijeme je za ustajanje. Dok su se bolje polovice sredile i spremile za nastavak putovanja, Statler i ja obilazimo i pregledavamo kamper na dnevnom svjetlu:
Prvi cilj je Maranello i muzej Ferrarija. Kada smo radili pripreme za put planirali smo i Lamborghinijev muzej, ali je on zatvoren vikendom, tako da je on otpao. Na nažu žalost, a radost Statlerice i Bajkice.
Uz put:
MARANELLOU Maranello stižemo oko 9.30, nalazimo besplatni parking neposredno uz muzej i u kamperu doručkujemo. Ulaznica u muzej košta 13€. U muzeju se može vidjeti modele Ferrarija iz svih doba, također se tu nalaze i modeli iz sportskog odjela Ferrarija. Osim vozila tu se nalaze i rekviziti od vozača Ferrarijevih bolida a koji su obilježili povijest Ferrarija.
Ferrari - s nadimkom "pekarski" - "The Breadvan"
Enzo i dalje sve nadgleda:
Razvoj motora u F1:
Tko kaže da Ferrari radi samo aute:
Meni najimpozantniji dio muzeja, prostorija u kojoj su izloženi pobjednički bolidi od zadnjih 10 godina i osvojeni pehari:
Ima tu Ferrarija za sve generacije:
Također tu je i dio posvećen Gillesu Villeneuvu:
Bilo je tu još puno drugih modela koji nažalost ne mogu stati u ovaj izvještaj.
Pa ako koga više zanima:
http://museo.ferrari.com/Prvi naš zadatak uspješno obavljen. Vrijeme je bilo za još jednu milenijsku!
A da je Maranello grad koji živi za Ferrari može se vidjeti na svakom koraku ovog grada. Samo u krugu od 100 m oko muzeja ima 3 tvrtke koje se bave iznajmljivanjem Ferraija i sličnih egzotičnih automobila. Cijena prava sitnica 200€ (nije puno dok ne čuješ za koliko vremena) za 10 minuta vožnje (naravno uz pratnju iznajmljivača).
Kojeg odabrati pitanje je sad - Ferrari ili Lamborghini?
Ipak razum prevladava i odustajemo od probne vožnje i nastavljamo prema slijedećem cilju, a to je Firenza.
FIRENZA (1. dio)
Na ulasku u Firenzu stajemo na pumpu da dolijemo goriva i tu nam se dešava jedna zgoda. Na samoposlužnim pumpama su automati za plaćanje. A Statler je skoro ubacio 50 eura u automat za prezervative koji se nalazio na zidu gdje se nalaze automati za plaćanje goriva. Srećom, pa je automat primao samo kovanice i novčanice od 5 i 10 eura! Kad smo kod goriva - dotočili smo prvi put kamper sa 57,50 litara po 1,740 eura, a do tada smo prošli 580 km.
Odlazimo u Area di sostu "Social Camper Firenze" (Via di Scandicci 241, Firenze, N 43.76236° E 011.20930°
http://www.socialcamperfirenze.it ) koja se nalazi u samom gradu. Lokacija je super jer se uz samu "sostu" prolazi gradski prijevoz. Osoblje na recepciji nam je sve objasnilo u dvije minute, kako doći do centra, kako se vratiti, koje karte da kupimo, dalo nam je mape grada, šifru za besplatni internet... I na kraju cijena soste je 20€ za jednu noć. Dodatno se plaća tuširanje u iznosu od 0,50 eura.
Postavljanje kampera i prvo razvlačenje tende:
S obzirom da smo u prednosti s vremenom krećemo odmah put grada, a ne sutra ujutro kako je bilo planirano. U busu na putu u centar Firenze:
Katedrala je istinsko renesansno remek djelo, a najpoznatije je po svojoj veličanstvenoj kupoli, pri čijoj se izgradnji ugradilo čak četiri milijuna cigli, a kupola je u to vrijeme postala najvećom na svijetu!:
Malo osvježenja u obliku sladoleda i to baš iz Lindta:
Šetnja gradom:
Palazzo Vechio
Ubrzo stižemo od rijeke Arno i Ponte Vecchia tj. Starog mosta. To je jedini most koji je 'preživio' bombardiranja u II. svjetskom ratu, a najpoznatiji je po svoj sili zlatarnica koje se na njemu nalaze:
Oko Ponte Vecchija mogu se primjetiti brojni lokoti koji 'ukrašavaju' ograde i sigurnosne lance uz cestu. Naime, ti lokoti pripadaju zaljubljenim parovima iz cijelog svijeta koji na njih upisuju svoja imena, a nakon što ih stave na lanac, bacaju ključ u rijeku Arno i time 'zaključavaju' svoju ljubav za sva vremena.
Pallazo Pitti:
Mrak se polako spušta i slijedi povratak uz noćni doživljaj Firenze:
Prijeđeno 1. dana - 355 km
Ukupno prijeđeno - 590 km