14 08 30 dan puta
Pravilan plan puta od prethodnog dana
Iza nas je ostlala prekrasna Skandinavija čije smo sve države prošli. Doduše Švedsku u najkraćem obliku ali koja ruku na srce u odnosu sa svojim susjedima i nema baš previše za pokazati jer se vrtite uglavnom uz nezanimljivi i hladni Baltik kojega smo imali prilike upoznati tokom puta kroz Latviju Estoniju i Finsku a srednji dio Švedske sa granicom uz Norvešku je ako idete kompletni promašaj jer se uglavnom vozite po šumi. To je zaključio i naš pedalinac iz ZGB ali koji ga je koristio zbog povoljne male elevacije da se previše ne umara što za razliku od Norveške sigurno ne bi mogao postići do Nordkapp-a. Jezera i prekrasnih šuma poput Finske nešto ima ali ne u tom obimu a Švedsku se uglavnom koristi za posjet Stockholmu te se onda produžuje uz Baltik i onda ide na sjever prema Norkapp. Uglavnom tu rutu koriste autombusni tur operatori jer je najbrža. NJemačkom se voze brzo i badave a zatim preskaču brodom na Skandinavski poluotok ta se opet brzo i badave voze Švedskom Baltičkom obalom a onda idu na Nordkapp. Ili pak režu Švedsku i idu na Lofote kao najbrži i najkraći put. Ako birate povoljnu kombinaciju za put a žuri vam se obavezno snimite neku od agencija i njihov plan puta. Dobit ćete brzu rutu i što pogledati na njoj. Meni se nekako ova učinila najpovoljnijom...pa recimo ova naša tura košta oko 20 000 kuna po osobi...za nas 4 je to 80 000 kuna...a ima ih napretek....
http://www.bravo.hr/default.aspx?id=2705Sam put od Norveške po Švedskoj do Malmo i nije baš bio nešto atraktivno....možda da se išlo do Stockholm ali i to je upitno...jasno kada ste opijeni najprije Finskom a onda sa Norveškom teško da vas Švedska može zadovoljit!
Danska je obiđena u kompletu opet u vezi sa planetware stranicom a da bude u planu povratka sa što manje skretanja...jasno da na žalost prekrasni Danski dvorci su ostali van domašaja
http://www.planetware.com/europe-travel.htmMoram reć da smo u Kielu morali povući carski rez
jer ili povuć rutu na Berlin i Potsdam koji su prekrasni (opet Planetware stranica) onda se spustit preko Dresden na Prag pa onda produžit prema doma....no družimo se ipak cijeli mjesec dana sa kamperistima koje smo podijelili u 3 skupine:
1. Unlimited camperisti - penzioneri sa dobrom financijskom podlogom koji putuju polagano, staju svugdje i imaju vremena napretek...jako malo koriste kampove a ako da samo kada treba. Prepoznat ćete ih na nekom poluslužbenom parkingu jer su već perfektno istrenirani kako izbjegnut kamp a ostati u legali sa svim pogodnostima. Obično suše robu na žici uz kamper. Ako ih vidite odmah idite do njih jer je sve badave a polulegalni ste...imat ćete čak i vode a ako ste sretnije ruke možda čak i zahod badave. Kamperi variraju od malenog dvojac kampera pa sve do dvoosovinca sa malim autom na prikolici...nema pravila...Uvijek će vam otpozdravit na cesti u pravilu...
2. Limited kamperisti. Imaju svoj kamper obično neki stariji model, rjeđe noviji a dosta često je to prenamjenjen niski kombi posebno drag Švicarcima i Austrijancima. Uglavnom su to ljudi koji rade i koji imaju samo svoj godišnji odmor kojeg moraju iskoristit u cjelosti. Zato kombiniraju i legalno kamping i polulegalno cestovno kampiranje a naći ćete ih posvuda od pustih mjesta gdje ni bog ne zna kada je zadnji put bio pa do super gradske gužve ...obično imaju odozada na platformi neki motor, bicikle, na krovu kajak ili pak vuku neku prikladnu napravu za vlastitu razonodu...kamperi su obojeni ponekad vlastoručno sa logoom ...ako je fiat kao i vaš onda odmah slijedi pozdrav na cesti...kao i 70-ih kada su se marke auta pozdravljale i kod nas na cestama...ford je pozdravio forda...fiće se nisu otpozdravljali međusobno...a onda su stojadini preplavili ceste...i nije se više otpozdravljalo...
3. Najam kamperisti....uglavnom iznajmljeno čudovište od 7-8 metri staro godinu dvije uglancano i ulizano lašti se ko pasje jaje..
....pravi mali autobus...imaju kompresorski frižider koji radi samo na struju dakle ako stojite 1 dan na mjestu isprazni bateriju pa morate u kamp. Najčešće putuju 1 dan a odmaraju po dva u kampu...na kraćim su turama...imaju mlađu djecu...ne otpozdravljaju...Kod parkiranja najčešće usprkos ugrađenoj rikverc kameri žena izlazi van i dirigira parkiranjem obzirom na udaljenost do obližnjeg zidića...
Nakon prekrasne prirode dosta se teško vratiti u normalu....to je kao kada sa Off road autom sa terenskim M+T gumama dimenzije 33 se vraćete sa Velebita doma Jadranskom magistralom...u svom ste svijetu...pa tako i mi odlučujemo da ipak Berlin ostavimo po strani i odemo do našeg a koga drugog nego Erwin Hymer Worlda u Wertheimu...lipo se nagledamo prekrasnih kampera i odmorimo na parkingu u društvu ljudi kao i nas samih. Osim toga ovaj središnji autoput po Njemačkoj je manje prometan bez velikih gradova i gužvi na prilazu...
Šteta je da smo ovdje a ne posjetit Hamburg ali ...nadajmo se drugoj prilici..
>To je ono o čemu sam govorio da kroz Njemačku pažljivo planirate rutu puta da izbjegnete gužve na prilazima velikih gradova kao recimo Hamburga drugog po veličini Njemačkog grada a osmog u EU
Da Hamburg je najveća Baltička luka....matica sa 14 000 TEU-a na manovri
Kad smo već kod Autobusnih tura
Baš kod Kiela ujutro oko 8 i pol dolazi na parking Danski autobus. Žao mi je što to nisam snimio za osobnu kolekciju jer nisam očekivao takav rasplet.
Dakle otvaraju se vrata autobusa te kao pri D day - na desantu na Omaha Beach iskače prva grupa marinaca...odmah ta prva grupa hita brzim trčanjem a kamoli drugamo nego na WC, eh jadnih li sanitarija kada bi pričati samo znale.... Sada slijedi druga grupa sa nešto sporijim tempom ali još uvijek dovoljno brzim jer se nose torbe sa marendom i odmah lovi prvi prazan stol na parkiralištu da ih tko ne daj bože ne pretekne. Treća grupa je duhan grupa kojoj se ne žuri ni na jednu od prije navedenih lokacija...lagano kruže oko autobusa i uživaju u naturalnom katranu koji im na njihovo zadovoljstvo lijepi bronhije
sve dok si ne pogledaju rentgensku sliku......sada kada se lagano svi nauživaju svojih potreba onda se grupno združuju u skupinu kao lavovi na krepanu žrtvu u nacionalnom parku u Keniji a predmet požude je marenda iz torbi. Došlo mi je par puta da im se i ja pridružim za stolom da vidim što će reči...
jer stvarno ima puno lipih stvari razasuto po stolu. Imaju čak i frižidere sa soft drinks te aparate za kavu
Nakon završenog komadanja žrtve slijedi pospremanje i žurni pokret...uskače se u autobus kao u bob četverosjed u Lilehameru jer triba opet postići dobro polazno vrime za slijedeće iskrcavanje....i tako po čitavi dan jer sve je isplanirano....no u Oslu smo vidjeli jedan takav autobus usred grada ostao u kvaru....e sada je problem turoperatora kako i što dalje...i tko sve to plaća....jer rezervacije su na minut točne....
Jedina prednost koju imaju su profesionalni vodiči koji im sve objasne glede posjećenih znamenitosti i što navečer imaju pravu veliku kupaonicu sa toplom vodom koju mogu točit koliko god dugo žele i pravi krevet...i ne moraju se gurat u 6 m2 prostora...no ....tako je to....ali nemaju ono što mi imamo...a to je faktor slobode...
Pitam se ponekada koliko samo vrijednost ima ovaj čovjek u svojim rukama
Da
ovo je debljina NJemačkog asfalta na autoputu a radovi su konstantni rade nove dijelove sa po tri trake
Idemo prema dolje
Ovdje sam se sjetio kolege koji je govorio da ako se vozi u zavjetrini kamiona da se štedi gorivo. Ja nemam ekometra tj indikacije potrošnje goriva pa sam gledao broj okretaja koji stvarno padnu za oko 100 o/min ako vozite nekih 6-7 metara iza kamiona...najbolje su velike hladnjače jer naviše stvaraju zavjetrine. Kako vozim otprilike kao i kamioni sa nekih 90 km/h a to je u području najvećeg okretnog momenta tj 2500 rpm imam i najmanju potrošnju oko 10,5 litri na 100 iskušao sam i ovu tehnologiju. Odlično funkcionira ali ima jedan problem zbog kojega sam napustio ovu taktiku.
Kao prvo moram stvarno bit skoncentriran na vožnju tj gledat u zadnje štop svitla kamiona kao Vettel na startu F1 u Maleziji onu božićnu jelku jer ako ovaj koči moram odmah i ja
ako ne evo me da pokucam na vratima hladnjače ili ako zakasnim da odmah vidim što ima unutra.. ....još su gori otpali dijelovi sa kamiona koje ovaj zaobilazi a vi ih ne vidite ili ne reagirate na vrijeme kao i on ...recimo otpala kompletna ovojnica protekta sa kotača / gume kamiona koju je ispred mene ovaj zaobišao a ja ne skužio što ovaj radi...i eto ovojnice ispred mene...dakle nije loše ali zaboravite jer ovojnica sa gume je promjera oko mettra a visoka oko 30 cm pa si sada mislite što će vam napraviti na podnici kampera..a imate razno raznih uređaja ispod ...rezervoar sive vode sa odvodom na primjer...
. Ne preporučam ovo nikako ...jer volim vozit ležerno i gledat prirodu okolo i držati dovoljno razmaka da mogu pravovremeno reagirat na ovakve stvari...
Dakle na parkingu dolazi autobus i prvo što se radi se lipi naljepnica od škole da su i oni bili tu...kod nas su prije kazali da imena luda da se pišu svuda
E onda u liniju postroj se i vadi iz gaća naprave, nišani, pali....
Gotovo ispaljivanje, skupljaj čaure i povratak na liniju fronte
Kod njih nema plaćanja WC-a
Nek se zna gdje smo bili pa sam tako počeo lipit i ja...za početak skandinavske zemlje...dosti teško nać ove zastavice jer su sada magneti u supermodi...
Mislim da je bilo pitanja na ovom forumu kamo sa biciklima kod slučaja kamp kućice?
I konačno u smiraj dana kada zbog zastoja upadamo u gužvu i svi pale svitla..a ja?
Možemo na miru popit zasluženo Guiness-a...jasno ja na podmetačima a ovaj na hidrauličkim podizačima...njegov je problem što nema finog podešavanja visine pa uglavnom vise ....
kada sam došao i parkirao do njih pita me njegova šjora
Can I open the door? Tim je mislila da sam stao odmah do njih..pa da nema dovoljno životnog prostora...
E sada čistokrvni hercegovac odgovara u TV Classic stilu
. Lady see this parking white line? Dont over pass it! I dont care for you either your door.
Sutra imamo prekrasan dan - gledanje Kampera!
Plan puta...
Trošak - 62€ za 58 litri nafte