frenk je napisao/la:
Ovdje su analizirali vjetar i nabacili spojler ;)
Dobar link
http://www.youtube.com/watch?v=QmwkrQbTgNQKoliko ja vidim to nije test već reklama..
Po meni takav spojler je vrlo upitan zbog više stvari;
Prva je sam njegov otpor na strujanje zraka, a iz iskustva znam da i puuuno manji spojleri na autu jame litru goriva i 10% maximalne brzine. A ovdje on nije baš u stanju pomoći pri aerodinamici jer djeluje samo na jednu od četiri strane po kojoj struji zrak i još k tome previše odmaknut od prikolice pa i ta jedna je upitna. Problem je u praznom prostoru između auta i prikolice gdje će se neminovno stvarati vrtloženja zraka.
Nemojte da vas kamioni zavaraju, ako obratite pažnju oni imaju "spojlere" na sve 3 moguće strane i to ne da bi samo usmjerili zrak već da bi smanjili taj prostor na najmanju moguću mjeru te na kraju krajeva moraju ublažiti apsolutno pravokutni oblik prikolice ili tovarnog prostora dok vi imate već poprilično aerodinamički oblikovane prikolice koje su prilagođene normalnim autima a ne priručnim batmobilima..
Zatim, taj spojler svojim oblikom i radnjom vrši dodati pritisak prema "dolje" na vučno vozilo, pa samim time i stvara dodatno opterećenje kako za motor tako i za ovjes.
A zadnje ali ne nebitno je
laminarno strujanje zraka koje stvara
uzgon! A kako? Ako nešto potjera određenu količinu zraka prema gore, onda neki drugi zrak mora nadomjestiti taj isti, te se stvara podtlak u
zavjetrini a on posljedično bi mogao stvoriti dodatni vjetar od ispod auta i prikolice što nam baš i nije u cilju, zar ne?
Na kraju krajeva glavni potrošač goriva je težina koja je značajna kod prikolica a ne otpor zraka koji postaje značajan tek kod većih brzina a one su jako rijetke u dotičnim prilikama..
Nadam se da nisam zapilao na svom prvom konstruktivnom odgovoru na forumu..