Evo me napokon. Sve skupa mi je trajalo mjesec dana. Masa krivih informacija gdje sam unaprijed se osiguravao da prođe bezbolno. Nije.
Naravno, prvo sam prijavio ppmv preko e-građana. Drugo me jutro zove frajer, da što je to, da on ne zna koje je to vozilo. Da neka ja odradim homologaciju i da se javim. Izjava je bila da on hoće sliku WC-a inače nije kamper. Vozilo s mansardom. Ozbiljno? Pitam ga, koliko mu treba za izradu rješenja, s obzirom na probne, on odbrusi možda i tri tjedna, što ga ja maltretiram s njemu nevažnim stvarima. Nije to njegov problem. Ali, dobrih tjedan dana ranije sam tražio od zg carine da mi kažu postupak i traže li homologaciju. Dobio sam jasan odgovor ne. A ovaj traži. Javljam se opet zg, a onda mi se ponovno javlja gospon bahati, ali ovaj puta jako zabrinut kome sam ja slao mail. I daje mi šeficu jer s njom ću sada sve riješiti. Žena objašnjava da im nedostaje masa vozila, jer oni ne mogu prepisati iz prometne iz Slovenije. To treba biti službeni dokument iz Hrvatske. Dobro. Dogovorim se s njom da će od Autocommerca dobiti cijenu, pripremiri sve, javiti mi i da ja napravim homologaciju i za sat vremena imam i njihova privremena rješenja. Zove me nakon nekakvih 10ak dana da je sve spremno. Odlično. Riješim policu osiguranja i idem na tehnički. Prethodno sam i s njima provjerio je li sve čisto. Poslao mailom papire. Državni zavod za mjeriteljstvo, prometna, slovenska homologacija, ugovor, sve čisto, odgovaraju dođite po tablice. Na tehničkom zabava. Žena ne zna što upisati pod marku. Nigdje ne piše u dokumentima Fiat, a ona prvi puta čuje za McLouis koji je u papirima. Kažem, evo slika, evo u ugovoru. Ne znam ja što ste slikali i u ugovoru ste mogli napisati svašta. Pita kontrolora, on kaže isto, treba utvrditi koje je to vozilo. Kažem dajte probne tablice, za sat vremena sam tu i napravite što treba. A ne. Njihova je odgovornost i ne mogu oni krivotvoriti papire. Sad sam već bio polulud. Zovem carinu, šefica carine im objašnjava da ima papire od Autocommerca, da mogu pisati Fiat. Ništa od toga. Oni imaju kontrolu. Neka dođem na šlepu. Pitam tko će ga platiti... Pa dobro, ajde, gdje je kamper, slikat ćemo ga na toj lokaciji. E, super, tamo živi i kontrolor. Njemu će biti usput. Evo broja, nazovite ga sutra, sve ćemo mu reći što i kako treba. Zovem ga, drzak i bahat, kao što se tu komplicira, trebao sam na šlep. Njemu nitko ništa nije rekao. Javit će mi se kad bude imao vremena. I neka mu ja ostavim ključ od kampera. ne pada mi na pamet dati nepoznatoj osobi ključ. Čekam da se javi. I nakon dva dana puknem i odem na drugi tehnički, navečer, poslije posla. Kaže žena na šalteru, da vidim. Imate sve, koja je baza? Fiat. Ok, to pišem, a vi ćete sve ostalo riješiti prije registracije. I tako tablice služe samo tome da dođete k nama, i možete malo po Hrvatskoj. Evo tablica. Drugo jutro dolazim, pokreću postupak specifikacije jer nemam CoC, ali eto, zg ne radi da se to odmah složi, subota je. Ali ne mogu se žaliiti, čim je specifikacija bila gotova (5 dana), napravili su homologaciju jer imaju sve, pa se može na osnovi specifikacije. Odnesem na Carinu, doslovno sat vremena kasnije imam privremena rješenja, platim, pričekam dva dana da sam siguran da je vidljivo u sustavu. Nove tablice i tehnički bez ikakvih problema. Sve u svemu ovisi na koga se naleti i tko će izmišljati nrkakve gluposti što im treba. Carina ne priznaje slovensku prometnu za podatke. Tehnički je prepiše u svoju dokumentaciju. Carini je to ok i po tome računa. Isti podatci. Čemu specifikacija pa homologacija? Pa... Puno živaca je trebalo. Puno uvjeravanja je trebalo. Ali evo, rega je gore i spremni smo za prve praznike nekamo polako isprobati prvi puta kako izgleda par dana na kotačima.